افراد چاق نباید از تلاش خود برای کاهش وزن ناامید شوند، چرا که حتی کاهش 5 یا 10 درصدی از وزنشان نیز بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی را کم می‌کند.

کاهش 5 یا 10 درصدی وزن، بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی را کم می‌کند
سلامت نیوز: عضو هیات مدیره جامعه متخصان غدد گفت: افراد چاق نباید از تلاش خود برای کاهش وزن ناامید شوند، چرا که حتی کاهش 5 یا 10 درصدی از وزنشان نیز بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی را کم می‌کند.

دکتر علیرضا استقامتی در گفت وگو با  (ایسنا) ، با تاکید بر این که چاقی از مسایل پیچیده و حل نشده است، ادامه داد: فرد چاقی که وزن خود را از 100 به 90 کیلو می‌رساند اگرچه هنوز وزن بالایی دارد اما خطر دیابت و بیماری قلبی در او کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره جامعه متخصان داخلی در خصوص علت ناامید نشدن از تلاش برای کاهش وزن گفت: چاقی از مسایل حل نشده است که خوردن و نخوردن یک قسمت از آن است.

وی در ادامه، صحیح خوردن را به معنی مصرف کالری‌ها به میزان نیاز بدن و بر مبنای تعادل و تنوع رژیم غذایی دانست و مقوله افراط گرایی را منع کرد.

عضو هیات مدیره جامعه متخصان داخلی در خصوص افراط گرایی با اشاره به برخی رژیم‌های خاص چون رژیم پروتئین یا رژیم مصرف صرف کربوهیدرات‌ها گفت: هرگز توصیه به تک خوری و رعایت چنین رژیم‌هایی نمی‌کنیم.

وی در پایان گفت: تنوع برای طبیعت آدمی لازم است. رژیم غذایی می‌تواند متنوع و در عین حال متعادل باشد و کالری فرد را در حد مجاز تامین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha