سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 202600

مطالعات محققان مرکز پزشکی باپتیست در نیویورک نشان می دهد سردردهای خوشه ای در صورت تشخیص کاملا قابل درمان هستند.سردرد خوشه ای در مردان سه برابر شایع تر از زنان است.

سردرد خوشه ای در صورت تشخیص قابل درمان است

سلامت نیوز:  مطالعات محققان مرکز پزشکی باپتیست در نیویورک نشان می دهد سردردهای خوشه ای در صورت تشخیص کاملا قابل درمان هستند.سردرد خوشه ای در مردان سه برابر شایع تر از زنان است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، سردرد خوشه ای (Cluster headaches) به سردردهای شدیدی گفته می شود که شامل درد در یک طرف سر، پشت سر یا اطراف یک چشم است و بیشتر در مردان دیده می شود. این نوع سردرد معمولا با میگرن یا آلرژی اشتباه گرفته می شود و به همین دلیل به خوبی درمان نمی شود.

دوره سردرد خوشه ای معمولا سه ساعت است و اغلب در خواب شروع می شود. جاری شدن اشک، آبریزش و گرفتگی بینی، تعریق و قرمز شدن یک طرف صورت از دیگر علایم این نوع سردرد هستند.


به گزارش مدیکال ساینس مطالعات محققان مرکز پزشکی باپتیست نشان می دهد این سردرد در صورت تشخیص صحیح به راحتی قابل درمان است. معمولا درمان این عارضه با تزریق یکی از داروهای میگرن صورت می گیرد و این روش قادر به فروکش کردن درد در عرض چند دقیقه است. البته پاسخ افراد به این دارو متفاوت است و برخی بیماران نسبت به دارو مقاوم هستند که این مشکل با تنوع دارویی قابل حل است.
متخصصان هشدار می دهند در صورت بروز سردرد در یک طرف سر، به پزشک مراجعه کنند.





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha