برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور قدیمی و فرسوده بوده و بین 50 تا 80 سال عمر دارند. ولی کلیه بیمارستان‌ها علاوه بر بودجه‌ای که از ما می‌گیرند باید با کمک از درآمدهای اختصاصی خودشان، تجهیزات و ساختمان خود را نوسازی کنند.

تمام بیمارستان‌ها مجهز و استاندارد مى‌شوند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس ردیف ویژه قوانین برنامه توسعه، مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور در آینده به 60 هزار تخت می‌رسد.

به گزارش ایسنا، مرضیه وحید دستجردی با اعلام این خبر گفت: براساس قانون، تمام بیمارستان‌های جدید باید با تجهیزات روز و استاندارد ساخته شده و این تجهیزات براساس سطح‌بندی بیمارستانی در اختیارشان قرار گیرد.

وی با تاکید بر به روز شدن تجهیزات بیمارستان‌های قدیمی اعم از آموزشی و غیرآموزشی، افزود: البته هرچقدر هم مراکز درمانی را تجهیز کنیم، با توجه به تعداد مراجعات‌ زیاد به این مراکز و معین بودن عمر تجهیزات پزشکی باعث فرسودگی بیمارستان‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت عقب نبودن مراکز درمانی از استانداردهای جهانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تمام استانداردهای بین‌المللی درمانی در مراکز درمانی کشور رعایت می‌شود و در این زمینه مشکلی نداریم.


وی اظهار كرد: البته برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور قدیمی و فرسوده بوده و بین 50 تا 80 سال عمر دارند. ولی کلیه بیمارستان‌ها علاوه بر بودجه‌ای که از ما می‌گیرند باید با کمک از درآمدهای اختصاصی خودشان، تجهیزات و ساختمان خود را نوسازی کنند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر بهداشت در خاتمه گفت: همچنین طی پنج سال گذشته، هزار و 500 تخت ویژه به سه هزار و 500 تخت قبلی بیمارستان‌ها اضافه شده که 400 تخت آن از ابتدای امسال تاکنون به مراکز درمانی اضافه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha