یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 20262

متاسفانه به تازگی حساسیت والدین نسبت به تغذیه فرزندانشان کمرنگ شده است و بیشتر به کودکان خود غذاهایی می‌دهند که ظاهری زیبا دارد اما مغذی نیست و تنها این مواد آنها را سیر می‌کند در نتیجه بهره هوشی چنین کودکانی کاهش و پرخاشگری در آنها افزایش یافته و تمرکزشان کم می‌شود.

کم خونی در دختران عامل مهمی برای افسردگی است
سلامت نیوز: یك متخصص تغذیه اظهار كرد: کم خونی در دختران جوان عامل مهمی برای ابتلا به افسردگی است، زیرا کمبود آهن در دختران دانش‌آموز بر روی وضعیت تحصیل آنها اثر گذاشته و باعث بروز افسردگی، زودرنجی، خستگی زیاد، ریزش مو و عدم تمرکز آنها در هنگام درس خواندن می‌شود.

دکتر محبوبه نوریان در گفت وگو با (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، با بیان این گفت: متاسفانه به تازگی حساسیت والدین نسبت به تغذیه فرزندانشان کمرنگ شده است و بیشتر به کودکان خود غذاهایی می‌دهند که ظاهری زیبا دارد اما مغذی نیست و تنها این مواد آنها را سیر می‌کند در نتیجه بهره هوشی چنین کودکانی کاهش و پرخاشگری در آنها افزایش یافته و تمرکزشان کم می‌شود.

دکتر نوریان در ادامه کمبود ید در غذا را باعث کاهش یادگیری در کودکان ذکر کرد و افزود: کمبود ید در مواد غذایی کودکان باعث کاهش یادگیری در این افراد شده که این کمبود را با خوردن مواد غذایی دریایی می‌توان برطرف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha