سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 202635

علت سوزش سر دل بیماری به نام ریفلاکس معده به مری است. افراد این وضعیت را به‌صورت سوزش بالای شکم و قفسه سینه و گلو توضیح می‌دهند.

نوشیدنی‌هایی برای کاهش سوزش سر دل

سلامت نیوز:  علت سوزش سر دل بیماری به نام ریفلاکس معده به مری است. افراد این وضعیت را به‌صورت سوزش بالای شکم و قفسه سینه و گلو توضیح می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه سپید، علت این بیماری ضعیف شدن دریچه‌ای است که بین معده و مری قرارگرفته و نتیجه این ضعف برگشتن اسید معده به مری و درنتیجه احساس سوزش است. این افراد به‌مرور زمان متوجه می‌شوند که بعضی نوشیدنی‌ها می‌توانند شدت سوزش آن‌ها را بیشتر کند که مهم‌ترین آن‌ها الکل، نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه، شکلات و آب‌پرتقال است.

 بعضی خوراکی‌ها بالعکس می‌توانند شدت بیماری را کم کنند مانند دم‌کرده زنجبیل یا ماست شیرین و شیر. همچنین نباید میزان زیادی غذا یا نوشیدنی را در یک وعده استفاده کرد و کم کردن میزان غذا و مایعات در هر وعده و در ازای آن افزایش دفعات وعده‌ها می‌تواند شدت بیماری را کم کند. همچنین نباید قبل از اینکه در حالت درازکش قرار می‌گیرند غذا یا مایعات زیادی مصرف کنند.

اقدامات دیگر مانند کاهش وزن، ترک کردن سیگار، بالا بردن سر موقع دراز کشیدن و دوری از لباس‌های تنگ هم می‌تواند از سوزش سر دل کم کند.
در موارد شدید پزشکان از داروهای ضد اسید معده برای درمان این مشکل استفاده می‌کنند.


منبع: Medscape


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha