دانشمندان در پژوهش جدیدی آشكار كرده‌اند كه مصرف ویتامین آ و مكمل‌های بتاكاروتن برای زنانی كه تست مثبت ایدز دارند و به كودكشان شیر می‌دهند، خطرناكتر است، چون میزان ورود ویروس ایدز به شیر مادر را افزایش می‌دهد و به این ترتیب احتمال انتقال عفونت ایدز از مادر به فرزند افزایش می‌یابد.

مصرف ویتامین آ در زمان شیردهی خطر انتقال ویروس ایدز از مادر به نوزاد را افزایش می‌دهد
سلامت نیوز:دانشمندان در پژوهش جدیدی آشكار كرده‌اند كه مصرف ویتامین آ و مكمل‌های بتاكاروتن برای زنانی كه تست مثبت ایدز دارند و به كودكشان شیر می‌دهند، خطرناكتر است، چون میزان ورود ویروس ایدز به شیر مادر را افزایش می‌دهد و به این ترتیب احتمال انتقال عفونت ایدز از مادر به فرزند افزایش می‌یابد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، ادواردو ویلامور محقق دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان در این پژوهش گفت: انتقال ویروس ایدز از طریق شیردادن به نوزاد اتفاق می‌افتد چون شیر مادر حامل ذرات حیاتی است كه نوزاد جذب و هضم می‌كند.

تحقیقات جدید نشان داده است كه مصرف مكمل‌های ویتامین آ و بتاكاروتن در زنان شیرده با تست مثبت ایدز در واقع مقدار ویروس را در شیرمادر افزایش می‌دهد.

به گزارش ساینس دیلی،‌ محققان می‌گویند: انتقال ایدز از مادر به فرزند یك مشكل عمده و بزرگ در كشورهای در حال توسعه است. برای مثال تنها در سال 2008 حدود 430 هزار مورد جدید ابتلا به عفونت ایدز گزارش شد كه بیش از 95 درصد آنها نتیجه انتقال ویروس از مادر به نوزاد بوده است و بیشترین این موارد در كشورهای صحرای آفریقا رخ داده است.

این یافته‌ها در مجله آمریكایی «تغذیه بالینی» و مجله «تغذیه» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha