سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 202643

خود سوزی نیستان ها و تالاب خشکیده پریشان در شهرستان کازرون فارس که از یکشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، ستون هایی از دود و غبار را در آسمان این تالاب برافراشته است.

خودسوزی تالاب خشکیده پریشان فارس

سلامت نیوز:خود سوزی نیستان ها و تالاب خشکیده پریشان در شهرستان کازرون فارس که از یکشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، ستون هایی از دود و غبار را در آسمان این تالاب برافراشته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،استوانه های دود و آلودگی برخی از روستاهای همجوار را فرا گرفته و به شهر کازرون نیز نزدیک می شود.


محمود جعفری مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون روز سه شنبه در محل دریاچه پریشان اظهار داشت: خودسوزی این تالاب به دنبال بروز یک فقره آتش سوزی که دو روزپیش در محل تالاب رخ داد، اتفاق افتاده است.


وی ادامه داد:‌بر اثر تداوم خشکسالی و کم بارشی در سال جاری اراضی تالاب پریشان مستعد آتش سوزی است و گاه نیز پدیده خودسوزی اتفاق می افتد .
وی با بیان اینکه آتش سوزی دو روز پیش احتمالا عامل انسانی داشته است گفت:همه امکانات ستاد بحران شهرستان برای مهار آتش سوزی به کار گرفته شده و آتش سوزی در لایه های زیرین خاک دریاچه و تالاب تا عصر امروز مهار خواهد شد .


جعفری سطح آتش گرفته را حدود دو هکتار برآورد کرد و گفت:پراکندگی آتش در نقاط مختلف تالاب و وزش باد کنترل شرایط فعلی را قدری مشکل کرده است ، دریاچه و تالاب پریشان اکنون مملو از دود و آلودگی است و تنفس را برای محیط بانان و نیروهای امدادی مشکل کرده است .


گرم شدن هوا و خشک بودن نیزارها و گیاهان در محل دریاچه، موجب آتش سوزی می شود که به این پدیده خودسوزی گفته می شود.
دریاچه فامور یا پریشان یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین ایران و خاورمیانه بوده است که در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون فارس است.
دریاچه پریشان یا تالاب پریشان در فاصله 15 کیلومتری شهرستان کازرون زمانی مساحت آن چهار هزار و 300 هکتار و پوشیده از سطوح نی و زیستگاه پرندگان آبزی بود که اکنون کاملا خشک است .


کازرون حدود 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha