به طور كلی باید از برنامه قرص‌های جلوگیری یا هر روش درمانی، به جا و با تجویز پزشك استفاده كنیم و اگر غیر از این باشد، فرد مصرف ‌كننده دچار عوارض می‌شود.

زنان از مصرف خودسرانه قرص‌های ضدبارداری پرهیز كنند
سلامت نیوز:رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت هشدار داد: زنان از مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشك قرص‌های ضدبارداری بپرهیزند.

به گزارش ایسنا، دكتر مریم خوشیده ضمن بیان این مطلب با اشاره به مصرف قرص‌های ضد بارداری در ماه رمضان، گفت: به طور كلی باید از برنامه قرص‌های جلوگیری یا هر روش درمانی، به جا و با تجویز پزشك استفاده كنیم و اگر غیر از این باشد، فرد مصرف ‌كننده دچار عوارض می‌شود.

دكتر خوشیده گفت: قرص‌های بارداری به عنوان یك روش پیشگیری و در برخی از موارد به عنوان درمان برخی از بیماریهای زنان استفاده می‌شود، اما باید لزوم مصرف و تعداد مصرف این قرص‌ها با تجویز و نظر پزشك انجام شود.

وی با تاكید بر این كه قرص‌های ضدبارداری برای زنانی كه زمینه انعقادپذیری خون داشته و یا سابقه سكته مغزی در خانواده دارند، تجویز نمی‌شود، گفت: تجویز این قرص‌ها، با بررسی شرایط فرد، انجام آزمایش خون و تست فشارخون صورت می‌گیرد.

به گزارش وب‌دا، عضو هیات علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشكی تهران با تاكید براین كه مصرف قرص‌های ضدبارداری در زنان باریسك بالا می‌تواند عوارضی از قبیل لخته‌های داخل عروق و سكته‌های مغزی را به همراه داشته باشد كه توصیه می‌شود از مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشك قرص‌های ضدبارداری خودداری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha