زولبیا و بامیه‌های تیره رنگ به علت این كه در روغن‌هایی كه چندین بار استفاده شده‌ سرخ می‌شوند، از نظر بهداشتی مورد تایید نیستند.

از خرید زولبیا و بامیه تیره رنگ خودداری كنید
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی ایران از شهروندان خواست از تهیه و خرید زولبیا و بامیه تیره رنگ خودداری كنند.

به گزارش  (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، دكتر وحید صادقیان گفت: زولبیا و بامیه‌های تیره رنگ به علت این كه در روغن‌هایی كه چندین بار استفاده شده‌ سرخ می‌شوند، از نظر بهداشتی مورد تایید نیستند.

وی تصریح كرد: این نوع زولبیا و بامیه رنگشان كدر، حاوی ذرات سوخته و مواد مضرر برای بدن است و به شكل بهداشتی طبخ نشده‌اند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی ایران به شهروندان توصیه كرد: زولبیا و بامیه‌هایی را كه رنگشان روشن‌تر است و ذرات سوخته ندارند از قنادی‌های مجاز كه كنترل بهداشتی می‌شوند، تهیه كنند.

دكتر صادقیان خاطرنشان كرد:‌ البته توصیه ما به روزه داران این است كه در روزهای ماه رمضان حتی‌الامكان از زولبیا و بامیه به این علت كه قند طبیعی ندارند، استفاده نكنند.

وی با بیان این كه كشمش و خرما از جمله موادی هستند كه می‌توانند قند طبیعی را به بدن افراد وارد كنند، یادآور شد: زولبیا و بامیه به طور عمده تولید و در قنادی‌ها عرضه می‌شود. این مواد همانند گذشته در شیرینی فروشی‌ها طبخ نمی‌شوند.

وی تاكید كرد: شهروندان باید این نوع مواد را از قنادی‌هایی كه پروانه كسب دارند و نظارت بهداشتی به طور كامل در آنها انجام می‌شود، ‌خریداری كنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha