آسم کنترل شده برای مادر و جنین خطری ندارد در حالی که آسم کنترل نشده ممکن است عوارض خطرناکی داشته باشد که از جمله آنها افزایش فشار خون، مسمومیت حاملگی، زایمان زودرس و مرگ مادر را در آسم کنترل نشده و افزایش موارد مرده‌زایی، اختلال در رشد جنین، وزن پایین نوزاد در هنگام تولد و تولد نوزاد زودرس در آسم کنترل شده است.

آسم كنترل شده مانعی برای بارداری نیست
سلامت نیوز:رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران اظهار كرد: آسم شایع‌ترین و جدی‌ترین بیماری است که روی بارداری تاثیر می‌گذارد و تقریبا 7 درصد از زنان باردار به آسم مبتلا هستند.

دکتر مصطفی معین در گفت وگو با (ایسنا) ، ضمن بیان مطلب فوق گفت: آسم کنترل شده برای مادر و جنین خطری ندارد در حالی که آسم کنترل نشده ممکن است عوارض خطرناکی داشته باشد که از جمله آنها افزایش فشار خون، مسمومیت حاملگی، زایمان زودرس و مرگ مادر را در آسم کنترل نشده و افزایش موارد مرده‌زایی، اختلال در رشد جنین، وزن پایین نوزاد در هنگام تولد و تولد نوزاد زودرس در آسم کنترل شده است.

وی افزود: البته بیماری آسم مانعی برای بارداری محسوب نمی‌شود زیرا درمان‌های کنترل آسم بر تکامل جنین تاثیری ندارد و باعث سقط‌های خود به خودی یا نقایص مادرزادی در جنین نمی‌شود در نتیجه اغلب زنان باردار مبتلا به آسم و یا آلرژی با رعایت اصول صحیح و درمان‌های توصیه شده از طرف پزشک و یا پزشکان مربوط می‌توانند با آسم و اثرات آن در دوره بارداری کنار بیایند.

دکتر معین تصریح کرد: وقوع حمله‌های آسم در زنان باردار با کاهش اکسیژن مورد نیاز جنین سبب آسیب وی می‌شود بنابراین جلوگیری از حمله‌های آسم در دوران بارداری و یا در هنگام زایمان اهمیت فراوانی دارد که از جمله راه‌های پیشگیری از مواجهه با حمله‌های آسم، کنترل محیط اطراف با کاهش مواد حساسیت‌زای موجود در محیط، تنظیم یک برنامه منظم استفاده از داروها با مراجعه به پزشک و عدم استعمال به دخانیات است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha