: رئیس کمیسیون اجتماعی با انتقاد از دو شغله بودن پزشکان گفت : برخی پزشکان در یک ماه 570 عمل جراحی انجام داده اند در حالی که بر اساس اعلام وزارت بهداشت فقط معاینه یک بیمار 20 دقیقه وقت می خواهد!

معاینه هر بیمار 20 دقیقه وقت میخواهد،چطور 570 عمل در ماه دارند؟

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون اجتماعی با انتقاد از دو شغله بودن پزشکان گفت : برخی پزشکان در یک ماه 570 عمل جراحی انجام داده اند در حالی که بر اساس اعلام وزارت بهداشت فقط معاینه یک بیمار 20 دقیقه وقت می خواهد!

به گزارش سلامت نیوز، سلمان خدادادی در گفتگو با جام جم آنلاین، درباره آخرین وضعیت تجمیع بیمه ها گفت: در رسیدگی به لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه ما چیزی به نام تجمیع بیمه ها ندیدیم در حالی که اقدامی ضروری است و دولت باید روی آن کار کارشناسی عمیق دقیقی انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: دولت باید در عین حال طی یک لایحه ای به مجلس ارائه دهد چون یکی از راهکارهای حل مشکلات جامعه همین تجمیع بیمه ها است.

این نماینده مجلس درباره اهمیت تجمیع بیمه ها تاکید کرد: راهی جز این نداریم در همه دنیا هم بیمه ها محدود هستند نه اینکه 20 صندوق داشته باشیم و همه شان هم ورشکسته باشند این جامعه را با تلاطم مواجه و ملتهب می کند و این کار مجلس نیست با یک قیام و قعود نمی توان چنین تصمیم بزرگی گرفت این کار دولت بعد از اقدام کارشناسی دقیق است.

رئیس کمیسیون اجتماعی درباره مشکلات طرح تحول سلامت هم بیان کرد:‌طرح تحول باید ادامه یابد اما منابع طرح تحول باید تامین شود اینطور نباشد هر روز دنبال تامین منابع باشیم در این صورت محکوم به توقف خواهد بود در حالی که اگر متوقف شود مشکلات حادی در مسائل اجتماعی و توقعاتی که برای مردم ایجاد شده بروز خواهد کرد.

خدادادی درباره افزایش درآمد پزشکان و بدهکار شدن بیمه ها یادآور شد: در برنامه ششم تصویب کرده ایم دولت لایحه بیاورد که ببینیم میخواهد چکار کند یکی از کمیسیون ها که در این رابطه باید نظر بدهد کمیسیون اجتماعی است و ما قطعا حمایت می کنیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص طرح ممنوعیت دو شغلگی پزشکان نیز گفت: متاسفانه رعایت نشده و در طرح تحول اگر چه طرح خوبی است اما ضعف هایی هم دارد از جمله همین دو شغله بودن پزشکان که باید حل شود.

خدادادی با بیان اینکه طرح تحول مشکلاتی جدی دارد خاطر نشان کرد: مثلا وزیر بهداشت گفت برخی پزشکان در یک ماه 570 عمل جراحی انجام داده اند هرچه فکر کردم که یک بیمار 20 دقیقه معاینه اش طول می کشد اگر در حد معاینه هم باشد با حساب تمام تعطیلات و 5شنبه ها در ماه 20 عمل می شود چطور 570 عمل جراحی انجام داده اند؟ معلوم است مشکلاتی هست!

به گفته او طرح تحول این مشکلات را دارد باید بر طرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha