مردی معتاد وقتی برای سرقت مایع دستشویی به یكی از بیمارستان‌های پایتخت رفت به اتهام نوزادربایی بازداشت شد، اما بعد از برملا شدن ماجرا آزاد شد.

بازداشت سارق مایع دستشویی بیمارستان به اتهام نوزاد‌ربایی

سلامت نیوز: مردی معتاد وقتی برای سرقت مایع دستشویی به یكی از بیمارستان‌های پایتخت رفت به اتهام نوزادربایی بازداشت شد، اما بعد از برملا شدن ماجرا آزاد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، چندی قبل مأموران پلیس از دستگیری مرد مشكوكی در یكی از بیمارستان‌های پایتخت با خبر و راهی محل شدند. نخستین بررسی‌ها حكایت از آن داشت كه مرد جوانی به بهانه برداشتن گالن آب قصد ربودن نوزاد داشته است. یكی از كاركنان بیمارستان گفت: ساعتی قبل این مرد با دو گالن وارد شد و درخواست آب كرد. او گفت كه جریان آب خانه‌شان قطع شده است و درخواست كرد به او اجازه بدهیم گالن‌هایش را پر از آب كند كه به او اجازه دادم. دقایقی بعد هم با دبه‌های پر از آب از بیمارستان خارج شد. هنوز زمان زیادی نگذشته بود كه متوجه صدایی از سرویس بهداشتی بخش نگهداری نوزادان شدم.

از آنجایی كه در آن موقع از شب كسی از آن سرویس بهداشتی استفاده نمی‌كرد به موضوع مشكوك شدم و خودم را به آنجا رساندم و با آن مرد در حالی كه ظرفی پر از مایع دستشویی به دست داشت، مواجه شدم. وقتی علت حضورش را سؤال كردم، گفت كه در خانه مایع دستشویی نداشته و مجبور شده برای سرقت آن به اینجا بیاید. من حرفش را باور نكردم و احتمال می‌دهم كه نیت اصلی او ربودن نوزاد باشد.  بعد از آن بود كه متهم برای ادامه بازجویی به دادسرا منتقل شد. او به قاضی گفت به مصرف مواد اعتیاد دارد، اما قصد نوزاد ربایی نداشته است. تحقیقات بعدی پلیس هم نشان داد كه ادعای این مرد درست است. بنابراین با مداركی كه مرد معتاد ارائه كرد قاضی با گرفتن تعهد كتبی وی را آزاد كرد.

گفت و گو با متهم:

متأهلی؟
نه. كسی به آدم معتاد زن نمی‌دهد.

با خانواده‌ات زندگی می‌كنی؟
بله. با مادر سالخورده‌ام زندگی می‌كنم.

چه شد كه معتاد شدی؟
ارتباط با دوستان ناباب معتادم كرد. چند سال قبل با یكی از بچه‌های محل دوست شدم. او معتاد بود ابتدا سیگار به من تعارف كرد و بعد كم‌كم مرا تشویق به مصرف موادمخدر كرد و معتاد شدم و امید و آرزوی مادرم را به باد دادم.

چرا؟
مادرم امیدوار بود كه من در پیری عصای دستش باشم، اما الان وبال گردنش شده‌ام و همیشه برای او گرفتاری درست می‌كنم.

گفته بودی كه بار اول برای گرفتن آب به بیمارستان رفتی، چرا؟
آب خانه‌مان قطع شده بود به همین دلیل دو گالن برداشتم به بیمارستان رفتم تا برای خانه‌مان آب بیاورم.

قبض آب را پرداخت نكرده بودی؟
بله. واقعیتش من از روزی كه معتاد شدم هرچه به‌دست می‌آورم، خرج اعتیادم می‌كنم. مادرم سالخورده است و در آمد زیادی ندارم. اگر بستگان كمكی هم به او بكنند من پول‌هایش را سرقت می‌كنم و مواد می‌خرم. مدتی قبل به من پول داد تا قبض آب را پرداخت كنم، اما خمار بودم و پولی برای خرید مواد نداشتم به همین خاطر با پول قبض آب، مواد خریدم و مصرف كردم كه مدتی بعد آب خانه ما قطع شد. من هر روز از خانه همسایه‌ها آب می‌گیرم، اما آن روز خجالت كشیدم و به بیمارستان رفتم تا برای خانه‌مان آب بیارم.

چرا بار دوم مخفیانه به بیمارستان آمدی؟
مدتی است مایع ظرفشویی در خانه نداشتیم چون من همه پول‌های مادرم را به مواد می‌دهم. آن روز وقتی برای برداشتن آب به سرویس بهداشتی بیمارستان رفتم متوجه دبه مایع دستشویی شدم و تصمیم گرفتم دوباره مخفیانه وارد بیمارستان شوم و برای شستن ظرف‌های خانه‌مان مایع دستشویی سرقت كنم، اما هنگام سرقت مایع دستشویی یكی از پرسنل متوجه شد و مرا به اتهام نوزادربایی دستگیر كرد و تحویل مأموران پلیس داد.

الان قصد ترك اعتیاد نداری؟
من چندین بار ترك كرده‌ام، اما هر بار دوستان معتادم دوباره مرا تشویق به مصرف می‌كنند. الان هم قصد دارم برای چندمین بار به كمپ ترك اعتیاد بروم و ترك كنم.

حرف آخر؟
من زندگی خودم و مادرم را تباه كردم و گاهی وقت‌ها فكر می‌كنم توبه گرگ مرگ است، اما امیدوارم بتوانم بر اعتیادم غلبه كنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha