چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 202764

گفته اید که همسرتان را دوست دارید، آیا او هم شما را دوست دارد؟ با همسرتان صحبت کنید اگر به شما احساس دوست داشتن دارد به زبانی این عشق را ابراز کند که زبان عشق شماست. به درخواست ها و نیازهای تان اهمیت بدهد. اگر توجهی ندارد و اهمیتی نمی دهد برای ادامه دادن این زندگی مشترک فکری جدی بکنید.

شوهرم مدام پیش دوستانش است

سلامت نیوز-*زهرا وفایی جهان:گفته اید که همسرتان را دوست دارید، آیا او هم شما را دوست دارد؟ با همسرتان صحبت کنید اگر به شما احساس دوست داشتن دارد به زبانی این عشق را ابراز کند که زبان عشق شماست. به درخواست ها و نیازهای تان اهمیت بدهد. اگر توجهی ندارد و اهمیتی نمی دهد برای ادامه دادن این زندگی مشترک فکری جدی بکنید.


به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان روزنامه خراسان نوشته است: خانمی هستم 23 ساله. دو سال است که خانه دارم. شوهرم را خیلی دوست دارم ولی کارهایش ناراحتم می کند. همیشه پیش دوستانش است. روزهای تعطیل و زمانی که از سر کار می آید یا پیش دوستانش می رود یا خانه مادرش و آخر شب پیش من می آید. صبح قبل از ساعت 8 می رود سر کار. سر موضوع های کوچک دعوایمان می شود و تا یک هفته قهریم. رفتار درستی با خانواده ام ندارد. کم اجازه دیدن شان را می دهد.

پاسخ:

متاهل هستید ولی همسرتان برای شما وقت و انرژی نمی گذارد و بیشتر وقت و انرژی اش را صرف کار، دوستان و خانواده اش می کند. وقتی دو نفر با هم ازدواج می کنند، تشکیل یک خانواده جدید می دهند. خانواده ای که مرز بین زوجین و حتی فرزندان آن ها و دنیای بیرون از آن مرز (خانواده، دوستان، شغل و ...) مشخص است. هر کدام از زوجین، توان و انرژی دارند که مقداری از آن صرف امور روزمره می شود و باقی آن باید صرف همسر و مازاد آن صرف خارج از مرز شود.


بررسی دلایل احتمالی رفیق بازی شوهرتان
طبق آنچه گفته اید، شوهرتان انرژی را که مربوط به شماست صرف خارج از مرز زندگی تان می کند و این سبب حساسیت و خلاء عاطفی در شما شده است. با ایشان صحبت کنید و بخواهید که انرژی مربوط به شما را صرف خودتان بکند. همسرتان به آزادی بالایی نیاز دارد. آزادی بدین معناست که ما خواسته هایی داریم که چه کنار همسرمان باشیم چه نباشیم، مایلیم آن ها را انجام دهیم. بعد از ازدواج، آزادی محدود می شود و افرادی که به آزادی بالایی نیاز دارند بعد از ازدواج نمی توانند این محدودیت را بپذیرند و باز هم به آزادی خود ادامه می دهند و این سبب رنجش همسر و شروع اختلافات زناشویی می شود. در برخی مواقع هم می توان گفت، بعد از ازدواج فردی که متوجه می شود همسرش معیارهایی را که می خواهد ندارد و مطابق میلش عمل نمی کند، سعی می کند زمان کمتری را در منزل سپری کند و بیشتر وقت خودش را صرف دنیای خارج از مرز خانواده اش می کند. همسر شما زمان محدودی را با شما سپری می کند و در همان زمان محدود در برابر خواسته های شما بحث و تنش ایجاد می کند و با قهر کردن طولانی، بیشتر از قبل به آزادی خودش ادامه می دهد.


از عشق شوهرتان مطمئن شوید
گفته اید که همسرتان را دوست دارید، آیا او هم شما را دوست دارد؟ با همسرتان صحبت کنید اگر به شما احساس دوست داشتن دارد به زبانی این عشق را ابراز کند که زبان عشق شماست. به درخواست ها و نیازهای تان اهمیت بدهد. اگر توجهی ندارد و اهمیتی نمی دهد برای ادامه دادن این زندگی مشترک فکری جدی بکنید. از کمک یک مشاور بهره مند شوید. از او بخواهید در جلسات زوج درمانی شرکت کند تا دلایل و چرایی رفتارش را متوجه شوید و بعد، تغییراتی در زندگیتان ایجاد کنید. در غیر این صورت تداوم رابطه زناشویی با این کیفیت پایین باعث افسردگی شما در آینده خواهد شد.

**روان‌شناس عمومی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha