مدیرکل اسبق دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه انتقال بیمه سلامت نمی تواند کمک چندانی به وزارت بهداشت کند، گفت: اگر قانونگذار همه بیمه‌های پایه را تجمیع می‌کرد و وزارت بهداشت مکلف می شد در طول برنامه بیمارستان های غیر آموزشی اش را واگذار کند و با حفظ مالکیت و بدون ادغام فیزیکی بیمه ها، تولیت امور را انجام دهد کمک خوبی به حل مشکلات نظام سلامت می کرد.

انتقال بیمه سلامت کمک چندانی به وزارت بهداشت نمی‌کند

سلامت نیوز:مدیرکل اسبق دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه انتقال بیمه سلامت نمی تواند کمک چندانی به وزارت بهداشت کند، گفت: اگر قانونگذار همه بیمه‌های پایه را تجمیع می‌کرد و وزارت بهداشت مکلف می شد در طول برنامه بیمارستان های غیر آموزشی اش را واگذار کند و با حفظ مالکیت و بدون ادغام فیزیکی بیمه ها، تولیت امور را انجام دهد کمک خوبی به حل مشکلات نظام سلامت می کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدباقر هوشنگی درباره مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی مبنی بر انتقال سازمان بیمه سلامت ایران به وزارت بهداشت اظهار کرد: چند سالی است که این مناقشه وجود داشت و وزرای بهداشت و رفاه پیگیر آن بودند؛ اما آن چیزی که وزارت بهداشت دنبالش بود و می توانست اثربخش باشد تجمیع و انتقال همه بیمه ها بود تا بتوانند با توجه به ماموریت ها، قوانین بالادستی و سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت ساماندهی بهتری داشته باشند.

وی افزود: اما اکنون شاید با آمدن سازمان بیمه سلامت به وزرات بهداشت به تنهایی، وزارت بهداشت نتواند به اهدافی که مدنظر داشته است دست یابد و این یک اتفاق ناقص است.

این کارشناس حوزه بیمه با بیان اینکه انتقال بیمه سلامت نمی تواند کمک چندانی به وزارت بهداشت کند عنوان کرد: از سوی دیگر سیاست گذاری ها در شورای عالی بیمه و در وزارت رفاه انجام می شود و بیش از 50 درصد بیمه شدگان کشور در سایر بیمه‌ها هستند.

هوشنگی ادامه داد: اگر قانونگذار همه بیمه‌های پایه  را  تجمیع می کرد و وزارت بهداشت مکلف می شد در طول برنامه بیمارستان های غیرآموزشی اش را واگذار  کند و با حفظ مالکیت و بدون ادغام فیزیکی بیمه ها تولیت امور را انجام دهد کمک خوبی به حل مشکلات نظام سلامت می کرد.

وی درباره بدهی های انباشته شده بیمه سلامت به وزارت بهداشت گفت: تمرکز روی قیمت تمام شده خدمات است. بدهی ها انتقال می یابد اما وزارت بهداشت از حالا به بعد محاسبه خواهد کرد که اگر قرار است هزینه ای بر او تحمیل شود جلوگیری کند. در واقع  حداقل منفعت این انتقال این است که وزارت بهداشت تعهدات جدید که بار مالی آن تامین نشود را نمی پذیرد و خدمات جدید ارائه نمی کند. پیش بینی این است که امور منظم تر و سازماندهی شده تر پیش برود و حمایت از بیمه افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha