امروزه در روشهای جدید دندانپزشكی ترمیمی سعی بر این است كه برای ترمیم بخشهایی از دندان كه دچار پوسیدگی شده است حداقل تراش روی نسخ سالم اعمال گشته و حتی‌الامكان بافت سالم دندان حفظ شود تا بدین شكل طول عمر دندان و مقاومت بافت آن در برابر عوامل مخرب بالا رود.

آب آشامیدنی حاوی فلوراید مانع پوسیدگی دندانها می‌شود
رییس كنگره دندانپزشكی ترمیمی ایران عنوان كرد: یكی از مهمترین اقدامات در جهت افزایش مقاومت دندانهای افراد در برابر پوسیدگی، استفاده از فلوراید در آب آشامیدنی است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دكتر فرناز مهدی سیر رئیس دهمین كنگره متخصصین دندانپزشكی ترمیمی كه از 12 تا 14 آبان ماه جاری برگزار می‌شود با بیان مطلب فوق گفت: یكی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در برابر پوسیدگی دندانها، استفاده از فلوراید خوراكی در آب آشامیدنی است كه در حال حاضر در كشورهای پیشرفته از غلظت مناسب این ماده در آب آشامیدنی استفاده می‌شود.

وی از بهداشت و تغذیه مناسب به عنوان سایر موارد پیشگیری از پوسیدگی دندانها نام برد و افزود: از جمله روشهای دیگر فلوراید تراپی كه پس از رویش دندانها توصیه می‌شود می‌توان به استفاده از دهان شویه، خمیر دندان و ژل حاوی فلوراید اشاره كرد و آنچه مسلم است مهمترین راهكار در زمینه افزایش مقاومت نسج دندان از دوران كودكی در زمان تشكیل تاج دندان و قبل از رویش می‌باشد كه باعث افزایش مقاومت دندانها در برابر میكروبهای عامل پوسیدگی و اسیدهای مضر حاصل از آنها می‌باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گفت: امروزه در روشهای جدید دندانپزشكی ترمیمی سعی بر این است كه برای ترمیم بخشهایی از دندان كه دچار پوسیدگی شده است حداقل تراش روی نسخ سالم اعمال گشته و حتی‌الامكان بافت سالم دندان حفظ شود تا بدین شكل طول عمر دندان و مقاومت بافت آن در برابر عوامل مخرب بالا رود.

وی با اشاره به برگزاری دهمین كنگره انجمن متخصصین دندانپزشكی ترمیمی ایران كه از 12 تا 14 آبان ماه جاری در هتل المپیك تهران برگزار می‌شود، تصریح كرد: موضوع اصلی كنگره امسال، مواد و تكنیك است و گروه‌هایی چون متخصصان ترمیمی، دندانپزشكان عمومی، متخصصان پریو، پروتز، ‌اندو، رادیولوژی، دندانپزشكی اطفال، گروه مواد دندانی، بهداشت كاران، رزیدنت‌ها و دانشجویان به ارائه مقالات و سخنرانی و بحث و تبادل نظر پیرامون جدیدترین دستاوردهای این رشته خواهند پرداخت. یادآور می‌شود آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه كنگره حداكثر تا تاریخ 15 شهریور ماه جاری خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha