دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، از تعارض هایی که بعضا در حوزه سلامت مشاهده می شود، گلایه کرد و گفت: این قبیل تعارض ها به نفع سلامت مردم نیست.

مقدس بودن حرفه پزشکی قطعی است/آسیب سلامت مردم از تعارض ها

سلامت نیوز:دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، از تعارض هایی که بعضا در حوزه سلامت مشاهده می شود، گلایه کرد و گفت: این قبیل تعارض ها به نفع سلامت مردم نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی در کنگره متخصصین پوست ایران که در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود، افزود: تردید نداریم که ایران از نظر علمی پیشرفت کرده و این را نه دوستان که دشمنان ما هم می گویند.

وی با عنوان این مطلب که ایران از لحاظ علمی در معادلات جهانی به حساب می آید، گفت: در قبل انقلاب سهم ما از رشد علمی در حد سه صدم درصد بود اما امروز بی تردید ۱.۵ درصد تولید علمی دنیا در اختیار ایران است.

مخبر دزفولی با تاکید بر حمایت از نخبگان علمی در عرصه های مختلف، افزود: نخبگان ما برای رسیدن به این نقطه بزرگ تلاش کرده اند و باید مورد حمایت و احترام قرار گیرند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان این مطلب که مدعی نیستم می توانیم با کشورهای طراز اول به لحاظ علمی رقابت کنیم، گفت: اما می توانیم مشکلات خودمان را حل کنیم.

وی در ادامه وزارت بهداشت را جزو موفق ترین دستگاه ها در عرصه علمی دانست و افزود: وجود ۱۷ تا ۱۸ هزار هیئت علمی، ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار دانشجوی پزشکی و ۴۰ تا ۵۰ دانشگاه و دانشکده پزشکی، سهم بالایی در عرصه علم و دانش دارند. بطوریکه ۳۰ درصد از تولیدات علمی کشور مربوط به حوزه سلامت است.

مخبر دزفولی با تاکید بر قدرشناسی نخبگان کشور، گفت: هر آسیبی که متوجه نخبگان شود، کشور آسیب خواهد دید و رهبری حتما نسبت به این موضوعات حساسیت و اهتمام دارند.

وی با بیان این مطلب که باید تلاش کنیم از ظرفیت ها به خصوص در حوزه سلامت استفاده کنیم، افزود: گاهی تعارض هایی ایجاد می شود که به نفع حوزه سلامت نیست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از موفقیت های وزارت بهداشت را تهیه نقشه سلامت کشور دانست و گفت: طرح آمایش سلامت در کشور از یک سال پیش اجرا شده و گزارش آن را وزیر بهداشت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دادند.

مخبر دزفولی در ادامه به اهمیت نقش انجمن های علمی و مشارکت آنها در پیشبرد برنامه های حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: بی تردید وزارت بهداشت و سیاستگذاران عرصه سلامت نمی توانند بدون حضور شما کاری انجام دهند و اگر مشارکت نکنید، خیلی از کارها زمین می ماند.

وی خطاب به متخصصین پوست که از مداخله افراد غیر متخصص در این حوزه گلایه دارند، گفت: مداخله هاب غیرتخصصی باید قانونمند شود و البته اطلاع رسانی در زمینه اینکه چه افرادی می توانند از تکنولوژی حوزه زیبایی استفاده کنند، کم است.

مخبر دزفولی در ادامه به موضوع تفاوت شغلی در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: چرا اصرار می کنیم همه مشاغل را قد هم بدانیم. هر شغلی جایگاه خودش را دارد و از همین رو، باید از قداست جامعه پزشکی مراقبت و مواظبت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مقدس بودن حرفه پزشکی قطعی است، گفت: باید الزامات مقدس بودن را رعایت کنیم.

مخبر دزفولی ادامه داد: باید قدر خدمات پزشکی را بدانیم و اشکالات را منصفانه حل و فصل کنیم.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha