جوانان و نوجوانان با فاكتورهای منفی سلامتی مثلا آن دسته كه دچار اضافه وزن هستند، كمتر ورزش و تحرك بدنی دارند و یا سیگار می‌كشند، 4/3 برابر بیشتر دچار سردرد می‌شوند.

ابتلا به سردردهای میگرنی و مكرر در بین نوجوانان سیگاری50 درصد بیشتر است
سلامت نیوز: نتایج یك تحقیق جدید نشان داد: نوجوانانی كه الگوی زندگی سالم و صحیحی ندارند، سه برابر بیشتر از سایر همسالان خود دچار سردردهای مكرر و میگرنی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران در این تحقیق تاكید كردند كه عادات تغذیه‌ای و زندگی سالمتر از بروز این قبیل سردردها در نوجوانان جلوگیری می‌كند.

بر اساس این پژوهش، جوانان و نوجوانان با فاكتورهای منفی سلامتی مثلا آن دسته كه دچار اضافه وزن هستند، كمتر ورزش و تحرك بدنی دارند و یا سیگار می‌كشند، 4/3 برابر بیشتر دچار سردرد می‌شوند.

این آمارها نشان می‌دهد: در بین نوجوانان با عادات منفی در الگوی زندگی، نرخ ابتلا به سردردهای میگرنی 55 درصد است در حالی كه در نوجوانان سالمتر این رقم به یك چهارم كل جمعیت آنها كاهش پیدا می‌كند.

به گزارش پایگاه اینترنتی فیزورگ، نوجوانان مبتلا به اضافه وزن 40 درصد بیشتر از سایر همسالان خود دچار سردردهای مكرر و آزار دهنده می‌شوند.

بر اساس این گزارش، بالاترین نرخ ابتلا به سردردهای میگرنی در بین نوجوانانی است كه سیگار می‌كشند.

این پژوهش روی 5847 دانش آموز نروژی در گروه سنی 13 تا 18 ساله صورت گرفته و در مجله «نورولوژی» بعنوان مجله اختصاصی پزشكی آكادمی نورولوژی آمریكا به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha