جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 202850

درمان جای جوش روش های مختلف گیاهی و طبی دارد.

چگونه جای جوش را از بین ببریم

سلامت نیوز: درمان جای جوش روش های مختلف گیاهی و طبی دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، تا به حال شده که شب هنگام خواب ناگهان ببینید یک جوش زشت و چرکی روی صورت‌تان خودنمایی می‌کند، در حالی که فردا به یک مهمانی دعوت هستید یا می‌خواهید با فردی ملاقات کنید که برایتان اهمیت زیادی دارد. در این زمان نه‌تنها زشتی جوش آزاردهنده بلکه نگرانی از فردا نیز بیشتر باعث آزارتان می‌شود اما نگران نباشید.
راه‌حل‌های اورژانسی وجود دارد که می‌تواند در این مواقع به کمک‌تان بیاید و شما را از شر آنجوش زشت خلاص کند. البته اگر پوستی حساس داشته باشید شاید این روش‌ها کمی باعث خشکی بیش از اندازه پوست‌تان شوند و در نتیجه کار را خراب‌تر هم کنند؛ پس اگر پوستی حساس دارید، کمی بیشتر ملاحظه کنید.

چطور قرمزی  جوش را یک شبه از بین ببرید

۱ – قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید؛ شوینده‌ای که حاوی دانه‌های اسکراب و پاک‌کننده باشد تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول‌هاست که اصلی‌ترین عامل ایجاد آکنه است.

۲ – دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ بعد یک گوش‌پاک‌کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش‌ها بمالید.سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می‌خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته ‌است.

۳ – قبل از اینکه به تختخواب بروید مقداری کرم ضدآکنه روی جوش‌ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول‌های مرده سطحی را بردارد.

۴ – قطره ضدقرمزی چشم هم می‌ تواند به شما کمک کند یعنی قطره‌ چشمی که برای کم کردن قر مزی چشم‌ها استفاده می‌شود. اگر کرم ضدآکنه ندارید می‌توانید به جای آن از چنین قطره‌ای استفاده کنید. این قطره می‌تواند قرمزی جوش را کم کند اما هیچ تاثیری در بهبود جوش‌ها ندارد.

نکته :
مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند.

نمی‌گذارد جای جوش زخم شود

روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضدباکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود. البته باید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری کنید چون در بروز آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

یک شبه دانه‌های سرسیاه را از بین ببرید

۱ – باید پوست‌تان را با یک پاک‌کننده حاوی اسید سالیسیلیک بشویید، چرا که این دانه‌های سرسیاه بیش از همه به دلیل تولید بیش از اندازه چربی درون منافذ پوستی است؛به همین دلیل تمیز نگه‌داشتن پوست می‌تواند به پاک کردن دانه‌‌های سرسیاه کمک کند.

۲ – با یک لایه‌بردار ملایم سلول‌های مرده سطح پوست را بردارید، چرا که تجمع این سلول‌های مرده روی پوست هم می‌ تواند عامل ایجاد جوش و دانه‌های سرسیاه باشد.

۳ – یک حوله را داغ کنید و روی این دانه‌های سرسیاه قرار دهید، بخار و گرمای ناشی از حوله باعث می‌شود که دانه‌های سرسیاه به سطح پوست نزدیک شوند و در نتیجه تخلیه کردن آنها آسان‌تر شود، حوله را چند دقیقه روی دانه‌های سرسیاه نگه دارید و بعد آن منطقه را به خوبی خشک کنید.

۴ – نوک یک انگشت یک پارچه یا دستمال کاغذی قرار دهید؛ بعد آرام با نوک انگشت و دستمال این دانه‌‌‌ها را خیلی آرام فشار دهید، حواستان باشد که نباید به پوست فشار زیادی وارد شود، چرا که می‌تواند التهاب ایجاد کند.

۵ – در نهایت با یک کرم مخصوص دانه‌های سیاه کار را تمام کنید و بعد به تختخواب بروید.
این محلول هم معجزه می‌کند.

مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند و بعد صبح صورت‌تان را کاملا بشویید. اگر معمولا در خواب زیاد تکان می‌‌خورید، توصیه می‌کنم روی بالش خود یک حوله بیندازید تا کثیف نشود.

روغن برخی گیاهان هم مفید است

 راه دیگر برای از بین بردن یک شبه جوش‌ها استفاده از روغن‌های خاص و ضروری بدن است؛ یعنی روغن‌های تقطیر شده‌ای که حاوی ترکیبی از مواد عطری برخی از گیاهان است، دو گیاه فوق‌العاده برای پوست؛ یکی درخت چای و دیگری برگ‌بوست. روغن هر دو این گیاهان بسیار موثر است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.کافی است قبل از خواب بعد از اینکه صورتتان را شستید و خشک کردید یک قطره از روغن را روی جوش قرار دهید و بگذارید تا صبح روی جوش باقی بماند. حواستان باشد که حتما روی بالش خود یک حوله پهن کنید چرا که لک ناشی از این روغن‌ها به راحتی از روی پارچه پاک نمی‌شود.

پزشکان چه دارویی تجویز می‌کنند

اگر برای درمان سریع جوش‌ها به پزشک مراجعه کنید احتمالا مصرف داروهای کورتونی یا استروئیدی را برای کوتاه مدت به صورت خوراکی یا موضعی یا تزریقی تجویز می‌کند اما باید بدانید با مصرف طولانی‌مدت این داروها آکنه بدتر می‌شود اما در کوتاه‌مدت چنین داروهایی می‌تواند التهاب را از بین ببرد و از آنجا که التهاب نقش زیادی در ایجاد جوش دارد بنابراین جوش‌ها کاهش می‌یابند.باید بدانید مصرف این داروها باید محدود به چند روز یا نهایتا دو هفته باشد تا شدت ضایعات آکنه کم شود البته این بهبودی به طور موقتی است و فرد باید حتما داروهای خوراکی و موضعی آنتی‌آکنه، آنتی باکتریال را آغاز کند تا با قطع داروهای کورتونی و استروئیدی ضدالتهاب، جوش‌ها برنگردند.

برای پوست‌های حساس از خمیر دندان استفاده نکنید

اگر پوستی حساس دارید توصیه می‌کنیم سراغ خمیر دندان نروید، چرا که ممکن است پوست با خمیر دندان بیش از اندازه خشک شود و حتی بسوزد؛ بهتر است شما در این مواقع سراغ محلول بنزوئیل پروکساید ۳درصد بروید. کمی از این محلول را با یک گوش‌ پاک‌ کن روی جوش بگذارید.این ماده باکتری‌های عامل آکنه را می‌کشد، همچنین کاری می‌کند که منافذ مسدود شده پوستی باز شوند و در نتیجه هم پوست کمتر دچار آکنه می‌شود و هم راحت‌تر نفس می کشد.

این راه‌ها درمان قطعی نیستند

یادتان باشد که این راه‌ها نمی‌توانند به عنوان درمان قطعی مطرح باشند بلکه فقط می‌توانند به طور خیلی موقت جوش‌ها و آکنه‌‌ها را خوب کنند ولی اگر علت اصلی برطرف نشود، جوش‌ها دوباره برمی‌گردند و روز از نو و روزی از نو؛ اگر هم بخواهید این روش‌ها را مرتب تکرار کنید، احتمالا پوستتان بیش از اندازه حساس و خشک خواهد شد و  نتیجه مطلوب مورد نظرتان به دست نخواهد آمد چرا که پوستی که تکه تکه خشک شده‌باشد بیشتر از آنکه زیبا باشد، حالت لکه لکه پیدا می‌کند.

راهنمای قدم به قدم برای یک شبه نابود کردن جوش‌ها

۱ – مهم‌ترین قدم برای از بین بردن جوش‌ها شستن و پاک کردن صورت است، یک پاک‌کننده ملایم بدون چربی برای شستن پوست‌های چرب ایده‌آل است.

۲ – یک تکه یخ را داخل یک تکه پارچه بگذارید و آن را هر یک ساعت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی جوش قرار دهید؛ البته حواستان باشد که هر وقت احساس درد کردید؛ یخ را بردارید.

۳ – خیلی ملایم با سشوار روی جوش را خشک کنید،درجه حرارت سشوار را روی کمترین حد قرار دهید تا سردترین باد را داشته‌باشید. باید حدود ۳ تا  5 دقیقه باد سشوار را روی جوش بگیرید.حواستان باشد که سشوار را خیلی نزدیک به پوست نگیرید و هر گاه احساس کردید داغ شده‌است، کار را متوقف کنید.
۴ – قبل از اینکه به تختخواب بروید روی جوش را با کمی خمیردندان بپوشانید، حواستان باشد که از خمیر دندان سفیدی استفاده کنید که هیچ ماده افزودنی خاصی نداشته باشد؛ مثلا خمیردندان سفیدکننده نباشد. البته ناگفته نماند که خمیردندان‌‌های ژله‌ای هم برای این کار مناسب نیستند.
۵ – صبح روز بعد خیلی ملایم با آب ولرم خمیردندان را از روی جوش بشویید.

۶ – حالا می‌توانید باقی‌مانده جای جوش را با کانسیلر یا هر نوع کرم‌پودر و ماده آرایشی دیگر بپوشانید.
 
4 درمان فوری برای از بین بردن جوش صورت

تقریبا همه ما این تجربه را داریم که یک روز صبح از خواب بیدار شویم و در حالی که استرس یک قرار مهم را داریم، ناگهان در مقابل آیینه متوجه شویم که یک جوش بزرگ و وقت‌ ناشناس با ظاهری ناخوشایند روی بینی‌مان بیرون زده که شاید حتی بتواند موجب کاهش اعتماد به نفسمان در طول آن روز شود.

متخصصان بهداشت عمومی پوست در کانادا در مقاله‌ای به چند راهکار خانگی ساده و درعین حال موثر برای مقابله با این آکنه‌های بی‌موقع و ناخوشایند اشاره کرده‌اند که به کار بردن آنها تقریبا برای هر فردی میسر است.

 این کارشناسان توصیه می‌کنند :
۱ –  با مالیدن مقدار اندکی خمیر دندان روی آکنه می‌توانید به سریع‌تر خشک شدن آن کمک کنید.
۲ –  همچنین می‌توانید مقداری خمیر زردچوبه تهیه کرده و آن را قبل از خواب روی جوش بمالید و هنگام صبح با آب بشویید.

۳ –  عسل نیز برای درمان جوش‌های بزرگ مفید است چون خاصیت ضد باکتریای قوی دارد و عفونت را درمان می‌کند.
۴ – روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود.

مراقب باشید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز کنید و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری نمایید چون در بروز آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

چهل روز تا رفع کامل جوش و لکه های صورت! امتحان کنید!

شایدشما هم از آن دسته از افراد هستید که مرتبا در صدد رفع لکه های قهوه ای و جوشهای صورت بر آمده اید و به نتیجه ای که می خواستید نرسیدید این بار راه درمانی ساده ای که تنها با استفاده از سالمترین، موثرترین و طبیعی ترین مواد انجام می شود را نیز امتحان کنید، شرط تاثیر گذاری و به نتیجه رسیدن درست آن مراقبت و انجام این کار تا چهل روز و به طور مرتب است.
مواد لازم:
سیب        یک عدد کوچک
عسل        یک قاشق چایخوری
آبلیمو        سه چهار قطره
به این ترتیب که:
 پیشنهاد می کنیم این کار ترجیحا شب و قبل از خواب انجام شود اما اگر برایتان مقدور نیست هر ساعتی از روزکه می توانید و آرامش دارید را انتخاب کنید، یک سیب کوچک را از وسط نصف کرده، آن را رنده کنید و نصف دیگر را همان موقع بخورید. سیبهای رنده شده را از صافی رد کنید، آب آن را به آرامی و به حالت دورانی از پایین به بالا با ماساژ بر روی صورت بمالید و صبر کنید تا خوب جذب پوست شده و خشک شود. پس از ده تا پانزده دقیقه پوستتان را با آب سرد و خنک بشویید و از مخلوط  عسل و آبلیمو استفاده کرده آن را به همان شکل روی صورت بزنید و با نوک انگشتان به آرامی به پوستتان ضربه بزنید .حالت کشدار آن را حس می کنید که طبیعی است . پس از ده دقیقه دوباره صورتتان را با آب سرد و خنک بشویید . توصیه می شود این کار را حتما تا چهل شب مرتب انجام دهید ، نیمه ی سیب را نیز حتما بخورید تا به نتیجه ی مطلوب برسید.

چند پیشنهاد ساده، جالب و سریع برای از بین بردن جوش که نمی دانید !

اگر صبح که از خواب بیدار می شوید متوجه شوید که یک جوش در قسمتی از صورتتان سر برآورده و خصوصا اگر این اتفاق قبل از یک واقعه مهم برایتان پیش بیاید، حتما خیلی غصه دار می شوید.
 اکثر افراد این حادثه غم انگیز را به نوعی تجربه کرده اند. چند روز مانده به یک مهمانی مهم، یک مراسم رسمی، جشن تولد و… انگار که طبیعت از سرلجبازی می خواهد دستمان بیندازد. حالا اگر چنین شد چه باید بکنیم؟

 مرکبات: یکی از روش های متداول، گذاشتن مرکبات بر روی جوش است. اسیدسیتریک موجود در این میوه ها به خشک شدن جوش چرکی کمک می کند، در حالی که ویتامین های موجود در آنها التهاب باکتری های عفونت زا را کم می کند.

اگر در جست و جوی درمان خانگی برای این جوش ها هستید استفاده از مرکبات نقطه آغازین خوبی است. یک پرتقال یا لیمو را پوست کنده و از طرفی که آب میوه وجود دارد به پوست و روی جوش بمالید، این کار باعث می شود تا کمی احساس سوزش کنید. سپس اجازه دهید تا در معرض هوا خشک شود. تکرار این کار چندین بار در طول یک روز به شما کمک می کند تا جوش برطرف شود.

نمک دریایی: به شما کمک می کند تا باکتری های موجود در جوش های چرکی کشته شوند و منافذ پوستی پاکیزه بمانند. به این منظور کمی آب را بجوشانید. مقداری نمک دریایی را برداشته و کمی آب بر روی آن بریزید تا خمیری شکل شود. پس از آنکه خمیر سرد شد و دمای آن به دمای اتاق رسید با دست و دلبازی این خمیر را بر روی جوش قرار دهید. صبر کنید تا کاملا خشک شود و سپس محل را با آب بشویید. این عمل باعث کشته شدن باکتری ها شده و اجازه نمی دهد تا جوش چرکی در صورتتان اثر و لکه ای باقی گذارد.

خمیر دندان: اگر برای درمان جوش صورت خود خیلی عجله دارید پس باید روش سریع الاثرتری را انتخاب کنید. اگر قبل از خواب کمی خمیردندان بر روی جوش بمالید، احتمالا صبح جوش شما به مراحل پایانی عمر خود خواهد رسید و شاید هم از بین رفته باشد.

سیب: سیب رنده شده را مستقیما بر روی جو ش ها بمالید و پس از خشک شدن نه تنها به از بین رفتن باکتری های موجود در جوش های چرکی کمک می کند، بلکه جوش ها را خشک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha