محققان فنلاندی در یک بررسی جدید دریافتند که پایین بودن سطح ویتامین دی در مردان موجب افزایش خطر ابتلا به سردردهای مکرر می‌شود.

ارتباط کمبود ویتامین D با سردردهای مکرر

سلامت نیوز:محققان فنلاندی در یک بررسی جدید دریافتند که پایین بودن سطح ویتامین دی در مردان موجب افزایش خطر ابتلا به سردردهای مکرر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، در این بررسی اطلاعات مربوط به ۲۶۰۰ مرد فنلاندی ۴۲ تا ۶۰ ساله، همچنین نمونه خون آنان و دفعات سردردشان مورد ارزیابی قرار گرفت. به گفته محققان نزدیک به ۷۰ درصد این مردان در آستانه کمبود ویتامین دی بوده‌اند.

محققان فنلاندی اظهار داشتند: به طور میانگین مردانی که دچار سردردهای مکرر می‌شوند در مقایسه با مردان دیگر از سطح ویتامین دی کمتری برخوردارند.  همچنین مردانی با پایین‌ترین سطح ویتامین دی دو برابر بیش از مردانی که از بالاترین سطح این ویتامین برخوردارند، دچار سردردهای مکرر می‌شوند.

نتایج این مطالعه نشان دهنده ارتباط بیشتر کمبود ویتامین دی با افزایش خطر ابتلا به انواع خاصی از بیماری‌ها و امراض است.

به گزارش لایوساینس، محققان با بیان اینکه این بررسی تنها روی مردان انجام گرفته و مشخص نیست در مورد خانم‌ها هم صحیح باشد، اظهار داشتند: لازم است مطالعات بیشتری انجام شده تا مشخص شود آیا مصرف مکمل‌های ویتامین دی از بروز سردردهای مکرر جلوگیری یا آن را درمان کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha