متأسفانه در قالب صدها هزار سی‌دی به مردم توصیه می‌شود كه قرص آهن نخورند به جای آن نعل اسب در آب بیندازند و آب آن را بنوشند.

رواج طب سنتی غلط در سایه سكوت جامعه پزشكی و مسئولان
سلامت نیوز:رئیس انجمن خون و سرطان كودكان ایران هشدار داد: در قالب صدها هزار سی‌دی به مردم القاء می‌سود كه قرص آهن نخورند و به جاری آن آب نعل اسب جوشیده را بنوشند و طب سنتی غلط در سایه سكوت جامعه پزشكی و مسئولان در حال گسترش است.

به گزارش  فارس حسن ابوالقاسمی در اجلاس سالانه رؤسای انجمن‌های علمی علوم پزشكی كشور اظهار داشت: در حال حاضر این انجمن 80 عضو پیوسته دارد و بر خلاف برخی سیاه‌نمایی‌ها، درمان سرطان در ایران بالای 80 درصد بهبودی دارد.

وی افزود: در حوزه وزارت بهداشت در دارو و پروتكل‌ها باید كارهای بسیاری انجام شود از طرفی آموزش عمومی مردم هم مهم است و الان متأسفانه تحت عنوان رواج طب سنتی آموزش‌های بدی به مردم داده می‌شود.

ابوالقاسمی تصریح كرد: متأسفانه در قالب صدها هزار سی‌دی به مردم توصیه می‌شود كه قرص آهن نخورند به جای آن نعل اسب در آب بیندازند و آب آن را بنوشند.

وی گفت: همچنین توصیه می‌شود زردی نوزادان نباید درمان شود بلكه باید پشت گوش نوزاد را تیغ انداخت و آن را حجامت كرد. متأسفانه باید گفت فردی كه طرفدار طب سنتی است این موضوع را عنوان كرده است لذا آموزش عمومی مردم و رفع باورهای غلط نیز مهم است.

رئیس انجمن خون و سرطان كودكان با بیان اینكه این موراد توسط یك پزشك كه گفته می‌شود درطب سنتی مهارت دارد رواج می‌یابد یادآور شد: این آموزش‌های غلط در سكوت جامعه پزشكی اتفاق می‌افتد و نمی‌دانیم چه كسی باید این موضوع را پیگیری كند. وزارت بهداشت یا سازمان نظام‌پزشكی.

وی اضافه كرد: از طرفی باید انجمن‌ها خودكفا شوند و وزارت بهداشت هم باید مشكلات اداری برگزاری كنگره‌های بین‌المللی را حل كند به طوری كه دو ماه پس از برگزاری یك كنگره بین‌المللی در كشور ما تازه مجوز برگزاری آن را دریافت كردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha