فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به کشف بیش از 545 میلیارد ریال زمین‌­خواری طی 9 ماهه نخست امسال گفت: منابع طبیعی سرمایه ملی کشور است و با متصرفان اراضی ملی برابر قانون برخورد خواهد شد.

تشکیل 56 پرونده زمین‌خواری در 9 ماهه نخست امسال

سلامت نیوز:  فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به کشف بیش از 545 میلیارد ریال زمین‌­خواری طی 9 ماهه نخست امسال گفت: منابع طبیعی سرمایه ملی کشور است و با متصرفان اراضی ملی برابر قانون برخورد خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سردار "علی اکبر جاویدان" با تاکید بر عزم راسخ پلیس و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین­خواری گفت: مقابله با زمین خواری یک مطالبه عمومی است.

وی پدیده زمین خواری در استان گلستان را از جرایم جدید در چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: تمرکز در پرونده های زمین خواری یکی از مهم ترین اولویت های پلیس آگاهی است.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی از جمله پدیده­ زمین­خواری تصریح کرد: هماهنگی و هم­افزایی بسیار خوبی در حوزه دستگاه قضائی و انتظامی در استان وجود دارد.

وی منابع طبیعی را سرمایه ملی کشور تلقی و اظهار داشت: حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی از دست سودجویان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار جاویدان با بیان اینکه در حوزه برخورد با زمین­خواری، پرونده­های بزرگ به پلیس آگاهی دلالت داده می­شود اذعان داشت: در همین راستا بخشی از پرونده­های زمین­خواری که ارزش ریالی آن پایین تر است به حوزه کلانتری­ها و پاسگاه­ها دلالت و بخشی از پرونده­های حقوقی نیز در حوزه حقوقی ادارات مربوطه مانند اداره کل منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و دیگر ادارات بررسی می­شوند.

فرمانده انتظامی استان گلستان از تشکیل 56 پرونده زمین خواری در 9ماهه نخست امسال خبر داد و بیان داشت: تشکیل این تعداد پرونده طی این مدت نسبت به مدت مشابه در سال قبل 12 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت بیش از 689هزار مترمربع اراضی ملی از دست متصرفان منابع طبیعی خارج شده خاطر نشان کرد: ارزش این مقدار از اراضی ملی بازگردانده شده بیش از 545 میلیارد و 245 میلیون ریال بوده است.

سردار جاویدان با تاکید بر حفظ بیت­المال خواستار تعامل و همکاری همه دستگاه­های مرتبط برای مقابله با زمین­خواری و متجاوزان به منابع و عرصه­های ملی شد.

مردم دست انداز­ی­ها به اراضی ملی و منابع طبیعی را گزارش کنند

رئیس کل دادگستری گلستان نیز در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر حمایت دستگاه قضائی در حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: هرگونه دست اندازی و زیاده خواهی از منابع طبیعی و سوء استفاده از انفال الهی موجب پیگرد قانونی خواهد بود.

"هادی هاشمیان" تصریح کرد: حضور فعال مردم، به دستگاه قضائی این امکان را می­دهد تا از ساخت و ساز­های غیر مجاز و دست اندازی­ها از همان ابتدا و پیش از وارد شدن آسیب­های جبران ناپذیر به عرصه‌­های ملی و منابع طبیعی پیشگیری کنند.

وی افزود : با تلاش­های صورت گرفته و کمک های مردمی اجرای حکم تخریب سازه­های غیر مجاز در زمین­های کشاورزی از 9 مورد در سال گذشته به 105 مورد رسیده است.

رئیس کل دادگستری ادامه داد: سال گذشته با پیگیری­های به عمل آمده بیش از سه هزار پرونده زمین­خواری در محاکم گلستان تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم هر گونه دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی را گزارش کنند از مسئولان دستگاه قضائی خواست، برای برخورد با متخلفان و دست اندازان به اراضی ملی منتظر گزارش دستگاه­های اداری نمانند و به عنوان مدعی­العموم با همکاری مردم ورود کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha