عضو انجمن آنکولوژی گفت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد، موادی در شکلات وجود دارد که باعث پخش شدن تومورها در سراسر بدن می شود و بیماری سرطان را مهلک‌تر می‌کند.

خطرات خوردن «شکلات و بیسکوئیت» برای بیماران سرطانی

سلامت نیوز:عضو انجمن آنکولوژی گفت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد، موادی در شکلات وجود دارد که باعث پخش شدن تومورها در سراسر بدن می شود و بیماری سرطان را مهلک‌تر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حسین فودازی عضو انجمن آنکولوژی  گفت: یک ماده اساسی در روغن پالم که در بسیاری از مواد غذایی و برخی لوازم آرایشی است، وجود دارد که باعث افزایش تولید پروتئینی به نام CD36 در بدن می‌شود.

این عضو انجمن آنکولوژی اضافه کرد: متخصصان معتقدند که این ماده که نقش اساسی در پخش شدن و پیشروی تومورها در بدن دارد، اصطلاحاً «متاستاز»نامیده می‌شود.

فودازی همچنین به خوردن شکلات اشاره کرد و گفت: موادی در شکلات وجود دارد که باعث پخش شدن تومورها در سراسر بدن می شود و بیماری سرطان را مهلک‌تر می‌کند.

وی افزود: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خوردن شکلات، بیسکوئیت و نان در بیماران سرطانی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

فودازی در پایان گفت: دانشمندان امیدوارند این کشف باعث یافتن راه‌های جدید برای جلوگیری از پیشروی تومورها قبل از درگیر شدن اندام‌های حیاتی شود و‌ گام مهمی در درمان سرطان برداشته شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha