نمایندگان مردم در خانه ملت موافقت کردند تا تعیین تکلیف تهیه بیمه مسئولیت حرفه ای برای اعضای سازمان نظام پزشکی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

تهیه بیمه مسئولیت حرفه ای برای اعضای سازمان نظام پزشکی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

سلامت نیوز: نمایندگان مردم در خانه ملت موافقت کردند تا تعیین تکلیف تهیه بیمه مسئولیت حرفه ای برای اعضای سازمان نظام پزشکی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، 18 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بند ی ماده 89 لایحه برنامه ششم توسعه با 112 رأی موافق، 46 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند تا این بند جهت بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شود و در صورت لزوم برای دامپزشکان نیز تبصره ای برای تهیه بیمه مسئولیت حرفه ای لحاظ شود.

همچنین نمایندگان با 121 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند تا بند ح ماده 89 لایحه مذکور نیز که در مورد توسعه طب سنتی بود به کمیسیون ارجاع شود.

گفتنی است در بند ح ارجاع شده به کمیسیون آمده بود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است زمینه لازم برای توسعه طب سنتی و استفاده از داروها و فرآورده های طبیعی و گیاهی را فراهم نماید. به نحوی که حداقل 3% درصد ظرفیت پذیرش دستیار تخصصی به این رشته اختصاص یابد.

همچنین در بند ی ارجاع شده این ماده نیز آمده بود: کلیه اعضاء سازمان نظام پزشکی ملزم به تهیه بیمه مسؤولیت حرفه ای بوده و دستگاه قضائی آن را بعنوان وثیقه قرار تامین بپذیرد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص لوایح حوزه وظایف و اختیارات این سازمان نظر مشورتی آن را اخذ نماید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha