با توجه به ورود سالانه 25 میلیون زائر داخلی و خارجی به مشهد مقدس، اجرای این طرح را ضروری اعلام كرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح، علاوه بر تشكیل بزرگترین قطب درمانی كشور، به مسافران خارجی نیز خدمات ارائه داده می شود.

ایجاد بزرگترین منطقه ویژه درمانی، آموزشی خاورمیانه در مشهد
سلامت نیوز: بزرگترین منطقه ویژه درمانی، آموزشی خاورمیانه در زمینی به مساحت 132 هکتار و با سرمایه گذاری داخلی و خارجی در مشهد مقدس ساخته می شود.
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب­دا، رئیس دانشگاه علوم پزشكی مشهد در مراسم بازدید از منطقه درمانی توریستی زكریا گفت: این طرح در زمینی به مساحت 132 هكتار و با مشاركت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بهترین منطقه آب و هوایی مشهد در یك دوره سه تا پنج ساله ساخته می شود.
دكتر محمود شبستری ساخت بیمارستان 100 تختخوابه امداد و نجات شماره دو ( بر اساس اجرای دستور مقام معظم رهبری در سال 76 در قالب ساخت دو بیمارستان امداد و نجات در مشهد ) ،‌ایجاد دانشگاه بین المللی علوم پزشكی اسلامی ، ایجاد نخستین پارك علم و فناوری علوم پزشكی كشور ، بیمارستان تخصصی 110 تختخوابه كودكان، ایجاد پایگاههای اورژانس هوایی ، ایجاد كارخانه های دارو سازی و تولید لباس های بیمارستانی را از جمله طرحهای اجرایی دراین منطقه برشمرد.
وی ایجاد ساختمان اداری با 90 درصد پیشرفت كار، ‌آغاز ساخت بیمارستان تخصصی سرطان كودكان با مشاركت خیران و سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال و تهیه و ایجاد مقدمات ساخت برای دیگر طرح ها را از جمله اقدامات اجرایی در این طرحها برشمرد.
رئیس دانشگاه  علوم پزشكی مشهد افزود: تا كنون 11 گروه سرمایه گذاری برای مشاركت در ساخت مجتمع های بیمارستانی ،‌كلینیك های تخصصی و پلی كلینیك های تخصصی اعلام آمادگی كرده اند .
دكتر شبستری با اشاره به ورود سالانه 25 میلیون زائر داخلی و خارجی به مشهد مقدس، اجرای این طرح را ضروری اعلام كرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح، علاوه بر تشكیل بزرگترین قطب درمانی كشور، به مسافران خارجی نیز خدمات ارائه داده می شود.
مشاور منطقه ویژه درمانی آموزشی زكریا نیز با اشاره به این كه این طرح از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی است، گفت: برای زیر ساخت های این طرح از جمله تامین آب ، برق ، گاز و جاده 150 میلیارد ریال در مدت زمان سه سال اختصاص یافته است.
دكتر سعیدی با اشاره به این كه شرایط لازم برای سرمایه گذاری در این منطقه مهیا شده است، افزود: تاكنون یك شركت خارجی تولید البسه بیمارستانی با 132 پرسنل در قالب 49 درصد سرمایه گذاری خارجی و 51 درصد مشاركت بانكها دراین منطقه اعلام آمادگی كرده است.
وی ساخت مجتمع های خوابگاهی دانشجویی و پزشكان متخصص ، ایجاد فضای سبز در منطقه ، ساخت كارخانه  داروسازی و مجتمع بیمارستانی یك هزار تختخوابه را از دیگر طرحهای اجرایی در این منطقه برشمرد.
مشاور طرح منطقه ویژه درمانی آموزشی زكریا، ایجاد خط قطار شهری از طریق اتصال به خط دو و نزدیكی به پردیس دانشگاهی را از ویژگیهای این منطقه اعلام كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha