دم کرده های گیاهان دارویی ممکن است علائم بیماری را کاهش دهد؛ ولی بعنوان درمان سرفه نمی تواند موثر باشد؛ زیرا گاهی سرفه ناشی از آسم، سرطان ریه یا ذات الریه می باشد.

برای درمان سرفه، دم کرده های گیاهان دارویی بخوریم یا خیر؟

سلامت نیوز:دم کرده های گیاهان دارویی ممکن است علائم بیماری را کاهش دهد؛ ولی بعنوان درمان سرفه نمی تواند موثر باشد؛ زیرا گاهی سرفه ناشی از آسم، سرطان ریه یا ذات الریه می باشد.


به گزارش سلامت نیوز، دکتر ام البنین پاک نژاد، فوق تخصص ریه در گفتگو با برنامه «فراسو» شبكه رادیویی سلامت شایعترین علت سرفه را سرما خوردگی دانست و افزود: سرفه در حقیقت یک زنگ خطری در رابطه با بسیاری از بیماری هاست. اگر بعد از سرماخوردگی، سرفه بیش از ۱۴ الی۱۰ روز طول بکشد، باید پیگیری شود.


وی بیماری آسم، مصرف برخی داروهای فشار خون، ریفلاکس معده به مری، سینوزیت از عللی دانست که می تواند باعث سرفه شود، و ادامه داد: اگر دو هفته بعد از قطع قرص های فشار خون، سرفه باز هم ادامه داشته باشد، این مورد مربوط به مصرف قرص نیست و علت دیگری دارد. اگر علت سرفه مربوط به ریفلاکس معده به مری باشد، باید پرهیزهای غذایی مربوطه را انجام دهد. اگر بعد از دو هفته خوب نشد، علل ریوی هم می بایست بررسی شود.


این فوق تخصص ریه در ادامه به علائم هشداردهنده آسم اشاره و بیان كرد: سابقه فامیلی، سابقه حساسیت فصلی در فرد، حساسیت به بوی سیگار، آلودگی هوا، حساسیت به بوی برخی عطرها، حساسیت به بوی سرخ کردنی ها، احساس خس خس سینه، درد سینه، خلط زرد چسبناک ژله ای بعد از سرماخوردگی، تشدید علائم هنگام شب از جمله علائم هشداردهنده آسم است.


وی یکی از علل سرفه را ابتلا به برونشیت حاد عنوان كرد و گفت: وقتی فرد دچار سرماخوردگی می شود، برونشها دچار التهاب، درد سینه، مختصری خلط، مختصری خس خس سینه و همچنین دچار تب خفیف می شوند. بنابراین بروز سرفه بیش از دو هفته باید پیگیری شود.


پاك نژاد با تاكید بر اینكه افراد مبتلا به آسم که دچار سرماخوردگی هم شدند باید هنگام سرماخوردگی و به محض ابتلا باید دوز دارو را بیشتر کنند، ادامه داد: چون سرماخوردگی شایع ترین علت حمله آسم و تشدید بیماری است. اگر سرفه فرد بعد از ۴ الی ۳ روز بهتر نشود، حتما باید به پزشک مراجعه كنند.


وی در پاسخ به این پرسش كه فردی که بعد از ورزش کردن دچار علائمی مانند خس خس سینه، سوزش سینه، سرفه می شود، چه علتی می تواند در این زمینه نقش داشته باشد؟، افزود: علائم می تواند علائم شروع بیماری آسم باشد. اگر فرد بالای ۴۰ سال است و بعد از ورزش کردن دچار درد سینه، سوزش سینه می شود، قبل از مراجعه به پزشک متخصص ریه، به پزشکان قلب و عروق مراجعه کنند.

این فوق تخصص ریه با بیان اینكه دم کرده های گیاهان دارویی ممکن است علائم را کاهش دهد؛ اما به عنوان درمان سرفه نمی تواند موثر باشد؛ زیرا ممکن است سرفه ناشی از آسم، سرطان ریه یا ذات الریه باشد؛ اظهارداشت: مصرف گیاهان دارویی تحت نظر همکاران طب سنتی باید باشد؛ ولی مصرف خودسرانه و با دوز و دفعات دلخواه توصیه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha