دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 20296

زنانی كه قصد بارداری دارند و ترجیح می‌دهند فرزندشان دختر باشد باید مصرف مواد غذایی غنی از سدیم و پتاسیم مثل زیتون‌ها، ماهی دودی، پنیر آبی، سیب زمینی، گوشتهای فرآوری شده، نان و پاستا را كاهش داده و در عوض روی مواد غذایی غنی از كلسیم و منزیم متمركز شوند.

ترک موز و نمک برای دختر دار شدن
سلامت نیوز: پژوهشگران می‌گویند: اگر می‌خواهید صاحب فرزند دختر بشوید مصرف نمك و موز را ترك كنید و در عوض به رژیم غذایی خود لوبیا و پنیر سفت را اضافه كنید.

به گزارش  ایسنا، محققان دانشگاه ماستریچ در هلند در این پژوهش دریافته‌اند: زنانی كه قصد بارداری دارند و ترجیح می‌دهند فرزندشان دختر باشد باید مصرف مواد غذایی غنی از سدیم و پتاسیم مثل زیتون‌ها، ماهی دودی، پنیر آبی، سیب زمینی، گوشتهای فرآوری شده، نان و پاستا را كاهش داده و در عوض روی مواد غذایی غنی از كلسیم و منزیم متمركز شوند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، مواد غذایی حاوی مقادیر بالای كلسیم شامل ماست، پنیر سفت، ماهی آزاد كنسروی، اسفناج، بادام،‌ جو، كلم بروكلی و پرتقال هستند. همچنین حبوبات مثل لوبیا و غلات سبوس‌دار حاوی مقادیر زیادی منیزیم هستند.

این محققان تاكید كردند كه رژیم غذایی پدر هیچ تاثیری روی جنسیت كودك ندارد.

پژوهشگران در این تحقیق 5 ساله 172 زن اروپای غربی از 23 ساله تا 42 ساله را تحت مطالعه و بررسی قرار دادند و به این نتایج علمی دست یافته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha