شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

شهردار منطقه پنج مشهد با اشاره به اختلاف شهرداری منطقه پنج و میراث فرهنگی در خصوص کوره آجرپزی منطقه و زمین‌های اطراف آن، گفت: در حال حاضر این محدوده به پاتوق معتادان تبدیل شده است.

کوره آجرپزی که پاتوق معتادان شد

سلامت نیوز:شهردار منطقه پنج مشهد با اشاره به اختلاف شهرداری منطقه پنج و میراث فرهنگی در خصوص کوره آجرپزی منطقه و زمین‌های اطراف آن، گفت: در حال حاضر این محدوده به پاتوق معتادان تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، حسن هدایتی امروز 18 دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری این منطقه برگزار شد، با اشاره به اختلاف شهرداری منطقه پنج و میراث فرهنگی در خصوص کوره آجرپزی منطقه و زمین‌های اطراف آن، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی ادعای مالکیت این محدوده را دارد، اما متاسفانه هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است و در حال حاضر این محدوده به پاتوق معتادان تبدیل شده است که مشکلات زیادی را برای مردم منطقه به وجود می‌آورد.

هدایتی ادامه داد: در صورتی که میراث فرهنگی هیچ اقدامی برای این منطقه انجام ندهد شهرداری تمام کوره‌های آن را مسدود می‌کند تا دیگر معتادان نتوانند در این محل تجمع کنند.

وی با اشاره به درآمدهای شهرداری این منطقه، گفت: متاسفانه در حال حاضر 85 درصد درآمد شهرداری منطقه پنج از طریق وصول عوارض است.

هدایتی با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری منطقه پنج در سال90، تعداد 175 هزار تبعه ایرانی در منطقه زندگی می‌کنند، اظهار کرد: علاوه بر این تعداد 60 هزار تبعه کشورهای مختلف که بیشتر آنان افغانی هستند در این محدوده ساکن شدند.

وی با اعلام اینکه 6 درصد جمعیت مشهد در منطقه پنج سکونت دارند، ادامه داد: در مجموع 9 محله در این منطقه داریم که در برخی محله‌ها بیشتر جمعیت اتباع افغانی هستند.

هدایتی با اشاره به افتتاح سه پروژه بزرگ شهری در این منطقه، تصریح کرد: این سه پروژه بخشی از خواسته‌ها و دغدغه‌های اصلی مردم از شهرداری بوده‌اند که خوشبختانه موفق شدیم با جذب اعتبار 10 میلیارد تومانی این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم و دغدغه مردم منطقه را رفع کنیم یکی از این پروژه‌ها مربوط به کال اقبال بود که نیمی از فاضلاب مشهد وارد این کال می‌شد و برخی از کشاورزان از این فاضلاب برای آبیاری زمین‌های زراعی استفاده می‌کردند، اما خوشبختانه با بهره‌برداری از این پروژه در حال حاضر این کال وضعیت مطلوبی دارد.

شهردار منطقه پنج مشهد به دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری در این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: فرهنگسرای امت با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 500 میلیون تومان آماده بهره‌برداری شده است و در فرصت مناسب قطعا افتتاح خواهد شد.

وی با اعلام اینکه یکی دیگر از مشکلات عمده منطقه پنج کمبود فضای سبز بود، عنوان کرد: در شروع این دوره از مدیریت شهری سرانه فضای سبز در این منطقه حدود 3.2 متر مربع بود که خوشبختانه با بهره‌برداری از 11 پارک بزرگ در منطقه پنج این سرانه به حدود 6 مترمربع افزایش یافت.

هدایتی با بیان اینکه متاسفانه بخشی زیادی از محله گلشهر هیچ فضای سبزی ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر تلاش می‌کنیم چند پارک بزرگ را در این منطقه و با خرید زمین‌های اطراف به بهره‌برداری برسانیم؛ در منطقه پنج، حدود 749 هزار مترمربع فضای سبز وجود دارد که هزینه نگهداری این فضا در سال چهار میلیارد و 400 میلیون تومان است.

شهردار منطقه پنج مشهد در خصوص رفع مشکلات ترافیکی منطقه، گفت: برای حل این مشکل بازگشایی دو بولوار شهید آوینی و کرامت در دستور کار ما قرار گرفته است که در مجموع تاکنون برای بازگشایی بولوار شهید آوینی 10 میلیارد و 500 میلیون تومان و برای خرید املاک محدوده کرامت پنج میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است که با بازگشایی این دو محور روستاهای اطراف می‌توانند دسترسی آسان‌تری به منطقه صدمتری داشته باشند.

وی با اعلام اینکه هر فرد در منطقه پنج روزانه 600 گرم زباله تولید می‌کنند، افزود: روزانه حدود 102 تن زباله از این منطقه جمع‌آوری می‌شود.

هدایتی با اشاره به اقدامات شهرداری منطقه برای نظارت بر ساخت‌وسازهای غیر مجاز، عنوان کرد: تاکنون از 4745 مورد تخلف ساختمانی جلوگیری شده و 3300 اخطار برای تخلفات صورت گرفته، صادر شده است.

شهردار منطقه 5 مشهد یادآور شد: در این منطقه 210 مورد آرای کمیسیون ماده 100 ابلاغ کرده‌ایم و 40 مورد قلع بنا نیز صورت گرفته است.

وی به صدور 224 پروانه ساخت‌وساز در منطقه پنج اشاره و اظهار کرد: این تعداد از اول سال جاری صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته همچنین صدور پایان کار با حدود 14 درصد افزایش به 149 مورد رسیده است.

هدایتی با بیان اینکه با جذب 53.7 اعتبارات، منطقه پنج رتبه اول جذب اعتبارات را در بین مناطق دارد، تصریح کرد: 85 درصد درآمدهای شهرداری این منطقه مربوط به صدور پروانه و پایان کار و تنها 15 درصد آن برای سایر خدمات بوده است.

شهردار منطقه پنج مشهد با اعلام اینکه از ابتدای سال به 20 مسجد منطقه 700 میلیون تومان کمک شده است، گفت: با 50 کارگاه سلامت منطقه و 30 تشکل فعال نیز مشارکت‌هایی داشته‌ایم همچنین در حال حاضر منطقه 32 فضای ورزشی باز و سرپوشیده در اختیار دارد و شهرداری منطقه پنج توانسته است 54 مسجد و پارک را به وسایل ورزشی و تفریحی مجهز کند.

وی در خصوص برگزاری جمعه‌بازار میامی و مشکلاتی که برای منطقه به وجود آورده است، افزود: خوشبختانه با هماهنگی که صورت گرفته مقرر شده این جمعه‌بازار به انتهای طبرسی انتقال داده شود تا دغدغه مردم در این موضوع نیز تا حدودی رفع شود.

هدایتی با اشاره به حضور اتباع افغانی در منطقه، عنوان کرد: متاسفانه سرانه خدماتی که برای منطقه پنج در نظر گرفته شده است تنها برای ساکنان ایرانی منطقه است، اما ما مجبور هستیم این سرانه را برای تمام ساکنین هزینه کنیم.

شهردار منطقه پنج مشهد یادآور شد: میزان در‌آمد این منطقه در سال گذشته تنها 20 میلیارد تومان بوده، اما هزینه‌های عمرانی ما به حدود 60 میلیارد تومان رسیده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha