كمربندهای لاغری كاملا در درمان چاقی بی‌تاثیر هستند البته برخی وسایل ورزشی تبلیغ شده در شبكه‌های ماهواره‌ای می‌توانند مفید باشند و به عنوان یك وسیله كمكی در این زمینه عمل كنند.

كمربندهای لاغری در درمان چاقی كاملا بی‌تاثیر هستند
سلامت نیوز: دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی گفت: انجام فعالیت‌ ورزشی را به افراد برای درمان چاقی توصیه می‌كنیم ولی ورزش به تنهایی باعث رفع این بیماری نمی‌شود بلكه مساله مهم، رعایت رژیم غذایی است.

دكتر محمد هاشمی در گفت وگو با  (ایسنا)، درباره میزان كارایی وسایلی كه در ماهواره‌ برای رفع چاقی توصیه می‌شود، اظهار كرد: كمربندهای لاغری كاملا در درمان چاقی بی‌تاثیر هستند البته برخی وسایل ورزشی تبلیغ شده در شبكه‌های ماهواره‌ای می‌توانند مفید باشند و به عنوان یك وسیله كمكی در این زمینه عمل كنند.

وی افزود: انجام درازو نشست نسبت به استفاده از دستگاه‌هایی برای انجام این حركت ورزشی باعث صرف انرژی بیشتری می‌شود بنابراین در درمان چاقی موثرتر هستند البته دستگاه‌های دراز و نشست ممكن است برای افراد دارای مشكلات مهره‌ای مفیدتر باشند هرچند كه در این زمینه متخصصان تربیت بدنی بهتر می‌توانند اظهار نظر كنند.

هاشمی درباره افراد مبتلا به چاقی شكمی اظهار كرد: چاقی انواعی چون عمومی و شكمی دارد. خوشبختانه در زمینه چاقی شكمی در ایران اقدامات خوبی صورت گرفته و استاندارد این نوع از چاقی در جمعیت ایرانی اندازه‌گیری شده است به گونه‌ای كه اگر دور شكم آنان از 95 سانتی متر بیشتر باشد در معرض ابتلا به بیماریهای غیر واگیرمانند سكته‌های قلبی و دیابت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به علل ابتلا به چاقی شكمی گفت: در بدن برخی افراد در طول سالیان متمادی چربی انباشته می‌شود و به تدریج بر اثر جذب موادی چون رنگ دانه‌های زیاد به چربیهای قهوه‌ای تبدیل می‌شوند در نتیجه به سختی تحت تاثیر رژیم‌های غذایی و سایر درمانهای چاقی قرار می‌گیرند البته به این افراد رعایت رژیم غذایی صحیح و فعالیت بدنی روزانه و مناسب توصیه می‌شود.

هاشمی در پایان با اشاره به عمل‌های لیپوساكشن و لیپولیزر گفت: این اعمال جراحی به هیچ وجه درمان كننده چاقی نیستند و افرادی كه تحت چنین عمل‌هایی قرار می‌گیرند همچنان در معرض ابتلا به بیماری‌های افراد چاق هستند بنابراین به افراد چاق توصیه می‌شود خودسرانه برای درمان چاقی اقدام نكنند و حتما با پزشك در این زمینه مشورت كنند و متناسب با شرایط زندگی و بدنی خود، روش مناسبی را در پیش بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha