یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 202987

در صورتی که احساس افسردگی طولانی‌مدت می‌کنید اما علائم آن به اندازه اختلال "افسردگی اساسی" شدید نیست، دچار نوعی عارضه سلامت روان موسوم به "افسرده‌خویی" هستید.

"افسرده‌خویی" چه علائمی دارد؟

سلامت نیوز:در صورتی که احساس افسردگی طولانی‌مدت می‌کنید اما علائم آن به اندازه اختلال "افسردگی اساسی" شدید نیست، دچار نوعی عارضه سلامت روان موسوم به "افسرده‌خویی" هستید.

به گزارش سلامت نیوز ه نقل از ایسنا، افسرده خویی (dysthymia) نوعی اختلال خلقی مزمن است که در رده افسردگی قرار دارد اما شدت آن کمتر است.

افراد هنگام صحبت در مورد افسردگی به طور معمول به اختلال افسردگی اساسی اشاره دارند اما این عارضه به شکل‌های مختلف ظاهر می‌شود.

طبق بررسی‌ محققان دانشکده پزشکی هاروارد، افسرده خویی علائمی مشابه با افسردگی دارد اما به طور معمول با شدت کمتری ظاهر می‌شود اگرچه ممکن است برای مدت زمان بیشتری ادامه پیدا کند.

علاوه بر احساس ناراحتی و بی حوصلگی، علائم این اختلال شامل موارد زیر می‌شود: حساسیت پذیری، خستگی، عدم اعتماد به نفس، نداشتن تمرکز، احساس ناامیدی و بروز تغییر در الگوی خواب و غذا خوردن. همچنین اگرچه این عارضه نمی‌تواند همچون افسردگی اساسی زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد، ممکن است علائم آن در طول سال‌ها کم و زیاد شود.

افسرده خویی اغلب در اوایل دوران زندگی، در دوره کودکی، نوجوانی یا جوانی ظاهر می‌شود و به همین دلیل ممکن است بیماری تلقی نشود و در نتیجه مانع از آن می‌شود که فرد تحت درمان قرار گیرد.

به گزارش مدیکال دیلی، فرد مبتلا به افسرده خویی معتقد است افسردگی بخشی از شخصیتش است و حتی نمی‌داند که باید با پزشک، اعضای خانواده یا دوستانش در این مورد صحبت کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha