سخنگوی وزارت بهداشت گفت: انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت وظایف این وزارتخانه را افزایش می دهد اما امیدواریم با این مصوبه خدمت رسانی‌ها به مردم در حوزه بهداشت ودرمان نیز افزایش پیدا کند.

افزایش مسئولیت وزارت بهداشت با انتقال سازمان بیمه سلامت

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت گفت: انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت وظایف این وزارتخانه را افزایش می دهد اما امیدواریم با این مصوبه خدمت رسانی‌ها به مردم در حوزه بهداشت ودرمان نیز افزایش پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در مورد واگذاری بیمه سلامت به وزارت بهداشت اظهار کرد: قطعا هر یک از مصوبات مجلس شورای اسلامی در حوزه بهداشت و درمان دارای جنبه قانونی و لازم الاجراست، وزارت بهداشت نیز با اشتیاق آن را پذیرفته و انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت وظایف و مسئولیت‌های این وزارتخانه را سنگین‌تر می‌کند، افزود: اقشار تحت پوشش سازمان بیمه سلامت شامل همه روستاییان و عشایر، شهرهای زیر 20هزار نفر و افراد محروم و نیازمند هستند که در دولت تدبیر و امید بیمه شدند که به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اکثر این افراد دارای درآمد اندک هستند و این دو گروه حدود 90درصد بیمه شدگان بیمه سلامت را تشکیل می‌دهند.

حریرچی یادآور شد: امیدواریم با این انتقال اجرای برنامه‌هایی از جمله پزشک خانواده، نظام ارجاع و تشکیل پرونده الکترونیک همراه باکاهش هزینه‌های غیر ضروری برای این اقشار صورت گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: امیدواریم با اجرای این مصوبه خدمت رسانی به مردم در حوزه بهداشت و درمان افزایش پیدا کند البته در صورتی که انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت نیز تصویب می‌شد وزارت بهداشت می‌توانست بهتر و مناسب‌تر در این زمینه فعالیت کند همچنین می‌توانستیم از طریق نظام بیمه ای با محوریت وزارت بهداشت و همکاری سایر مراکز مدیریت مناسب‌تری بر منابع سلامت داشته باشیم.

وی در مورد نحوه پرداخت بدهی‌های سازمان بیمه سلامت پس از انتقال به وزارت بهداشت نیز گفت: عمده منابع بیمه سلامت از طریق حق بیمه از منابع عمومی تامین می‌شود که در صندوق‌های خاصی مانند صندوق کارکنان دولت قسمتی توسط کارکنان و قسمتی توسط دستگاه‌های اجرایی ذخیره می‌شود بنابراین عمده بودجه بیمه سلامت از طریق دولت تامین میشود.

حریرچی ادامه داد: قبل از این مصوبه در لایحه بودجه سال 96 افزایش نسبتا مناسبی برای بودجه بیمه سلامت در نظر گرفته شده است که عقب افتادگی‌های بیمه سلامت در قانون بودجه سال 94 و 95 را تا حدودی جبران می‌کند.

وی افزود: در انتقال بیمه سلامت، تفکیک بین سازمان بیمه‌گر و بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی صورت گرفته و به صورت خرید خدمت انجام خواهد شد، ستاد وزارت بهداشت نیز به عنوان تولیت بهداشت در این بخش نظارت دارد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha