كودكان در برخی از موارد در شكم مادران خود با مواد مخدر آشنا می‌شوند، در حقیقت مادر ماده مخدر مصرف می‌كرده و در دوره جنینی كودك نیز معتاد شده است و در هنگام تولد با گریه و ناراحتی اطرافیان را از بیماری خود مطلع می‌سازد.

90 درصد كودكان معتاد توسط والدین به اعتیاد كشیده می‌شوند
سلامت نیوز: یك متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی گفت: 90 درصد كودكان معتاد توسط والدین خود به اعتیاد كشیده شده‌اند.

مجید ابهری در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: در بین گروه معتادان، آزاردهنده‌ترین منظره، دیدن كودكان معتاد است؛ در واقع این كودكان توسط والدین خود به اعتیاد كشیده می‌شوند و نحوه معتاد شدن آنها به 2 شكل است.

وی در خصوص راه‌های اعتیاد كودكان توسط والدین، ادامه داد: برخی از والدین برای تكدی‌گری فرزندان خود از صبح مواد مخدر به آنها خورانیده می‌شود تا آرام بخوابند و سپس آنها را كرایه می‌دهند و گاهی اوقات والدین برای خوابانیدن فرزندان خود به جای دارو از مواد مخدر نیز استفاده می‌كنند كه این امر باعث معتاد شدن كودكان می‌شود.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب شناسی اجتماعی با بیان اینكه 90 درصد كودكان معتاد توسط والدین خود به اعتیاد كشیده شده‌اند، گفت: بعضی از كودكان به خاطر تنفس در فضای آلوده به مواد مخدر در خانه به اعتیاد كشیده می‌شوند كه این گروه از نظر اعتیاد ضعیف‌تر از گروه‌های دیگر هستند.

ابهری بیان كرد: با توجه به اینكه والدین معتاد صلاحیت اخلاقی نگهداری فرزندان خود را ندارند. دولت و نهادهای قانونی و حمایتی باید از اینگونه والدین برای یافتن سلامت كامل لغو صلاحیت كرده و اطفال آنها را به نهادهای متولی و حمایتی بسپارد، چرا كه فرزندان آنها جز اموال و املاك آنها نیستند بلكه در زمره سرمایه‌های اجتماعی و ذخایر ملی قرار دارند.

وی اضافه كرد: این كودكان در برخی از موارد در شكم مادران خود با مواد مخدر آشنا می‌شوند، در حقیقت مادر ماده مخدر مصرف می‌كرده و در دوره جنینی كودك نیز معتاد شده است و در هنگام تولد با گریه و ناراحتی اطرافیان را از بیماری خود مطلع می‌سازد.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی افزود: در هر یك از محورهای اعتیاد، منظره كودكان معتاد تلخ‌ترین، آزاردهنده‌ترین و غیرانسانی‌ترین مناظری است كه هر وجدان بیداری را آزرده می‌سازد.

ابهری اظهار داشت: دولت باید با این‌گونه والدین مقابله كرده و به آنها مهلت بدهد كه این والدین یا به سلامتی كامل برگردند یا فرزندان خود را به دولت و نهادهایی مانند بهزیستی و شهرداری تحویل دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha