یک متخصص طب سنتی با اشاره به خواص و فواید شلغم و تاکید بر این‌که هنگام مصرفش باید پوست نازک آن گرفته شود گفت: خوردن شلغم می‌تواند مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های ویروسی و عفونی بالا ببرد و سبب التیام علایم زکام و سرماخوردگی شده، از ابتلای افراد به آن جلوگیری کند.

سوپ شلغم درمانی فوق العاده برای سرماخوردگی

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی با اشاره به خواص و فواید شلغم و تاکید بر این‌که هنگام مصرفش باید پوست نازک آن گرفته شود گفت: خوردن شلغم می‌تواند مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های ویروسی و عفونی بالا ببرد و سبب التیام علایم زکام و سرماخوردگی شده، از ابتلای افراد به آن جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سید رضا رضایی دریاکناری در گفت‌وگو با سلامت آنلاین افزود: شلغم ترکیباتی دارد که خلط آور، درمان کننده سرفه‌های خشک و گلودرد و ملین سینه و التیام دهنده تنگی نفس ناشی از زکام است و با کمک به لینت مزاج، سموم و میکروب‌ها را از بدن خارج می‌کند.

این متخصص طب سنتی درباره چگونگی مصرف شلغم برای التیام علایم سرماخوردگی گفت: با استفاده از بخور شلغم آبپز یا بخارپز می‌توانید به التیام سردرد ناشی از سرماخوردگی و سینوزیت و خروج اخلاط مجاری تنفسی کمک کنید و سینوس‌ها و گرفتگی بینی را به این طریق رفع کنید. قرقره آب شلغم پخته هم برای التیام گلودرد موثر است.

وی تصریح کرد: برای رفع سرماخوردگی نوزادان و کودکان می‌توانید در شلغم حفره‌ای ایجاد کرده و در آن مقداری عسل بریزید و روی آن را بپوشانید، آب شیرینی که از اختلاط عسل و آب شلغم ایجاد می‌شود به عنوان یک شربت شیرین و مقوی می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی کودکان، اثرات درمانی مطلوبی داشته باشد.

دکتر رضایی گفت: یکی از موثرترین راه‌های استفاده از این سبزی تهیه سوپ شلغم است و اگر این سوپ را از ترکیب جو، هویج، شلغم، پیاز و گشنیز تهیه کنید درمان کننده فوق العاده سرماخوردگی محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت‌آنلاین، این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه منافذ ریز سطح شلغم محل تجمع میکروب‌های موجود در خاک است توصیه کرد: شلغم خام قبل از پختن و یا استفاده به صورت خام باید بخوبی با اسکاچ تمیز و شسته و هنگام مصرف شلغم پخته، پوست نازک روی آن نیز جدا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha