امروزه لیزرهای دیگری مانند كیو سوییچ Nd و ... می‌توانند رنگ‌های بیشتری را از بین ببرند و حتی برای از بین بردن خال كوبی‌های قرمز رنگ یا رنگ‌های دیگرهم می توان از این لیزرها استفاده كرد.

لیزر بهترین روش برای پاک کردن تاتو و خالکوبی است
سلامت نیوز: یک متخصص پوست استفاده از لیزر را بهترین و بی‌خطرترین روش برای پاك كردن خالكوبی و تاتو عنوان كرد و گفت: در مقایسه با سایر روش های درمانی بهترین و بی خطر ترین روش با کمترین عوارض برای از بین بردن و پاک کردن خالکوبی و تاتو است.

دكتر پروین منصوری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در گفت‌وگو با  ایسنا از پاک کردن تاتو به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات زیبایی پوست یاد كرد و گفت: استفاده از لیزرها انقلابی در درمان تاتو ایجاد كرد و روشی را به وجود آورد كه بتواند به صورت بی خطر با نتایج نسبی بهتر تاتو را به صورت نسبی و یا كامل از بین ببرد. لیزر روبی اولین دستگاهی بود كه در درمان تاتو استفاده شد و قادر بود خالكوبی‌هایی كه به رنگ خاكستری یا مشكی بودند را به صورت كامل یا نسبی در چند جلسه از بین ببرد.

وی ادامه داد: استفاده از این لیزر برای تغییر رنگ ماده خالكوبی شده در افراد با رنگ پوست تیره، به دلیل رقابت میان رنگ پوست و رنگ ماده خالكوبی شده، پر رنگ یا حتی سفید شدن و بی رنگ شدن پوست و یا ایجاد جوش بر روی پوست را به دنبال داشت.

منصوری با اشاره به روشی به نام «كیو سوییچینگ» برای پاك كردن رنگ خالكوبی، ادامه داد: در این روش نتایج زیبایی بسیار زیادتر و بروز عوارض احتمالی بسیار كمتر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: امروزه لیزرهای دیگری مانند كیو سوییچ Nd و ... می‌توانند رنگ‌های بیشتری را از بین ببرند و حتی برای از بین بردن خال كوبی‌های قرمز رنگ یا رنگ‌های دیگرهم می توان از این لیزرها استفاده كرد.

منصوری با بیان این كه در حال حاضر نمی‌توان ادعا کرد كه با استفاده از لیزری خاص می‌توان صد درصد در یك یا دو جلسه خالكوبی‌ها را از بین برد، ادامه داد: از آنجا كه رنگ‌های متعددی در خالكوبی‌ها وجود دارد و رنگ دانه‌ها نیز در عمق‌های متفاوتی از پوست وارد می‌شوند برای تخریب این رنگ دانه‌ها به جلسات متعدد لیزر و لیزرهای متعدد با طول موج‌های متفاوت نیاز است.

منصوری افزود: متاسفانه در گذشته برای از بین بردن خالكوبی از روش‌هایی مانند سایش پوست، سرما درمانی (كرایوتراپی) یا حتی روش‌های تخریبی مانند ساییدن با نمك و مواد دیگر استفاده می‌شد كه اغلب با نمای ناپسندی همراه بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha