یک عضو انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی ایران، گفت: متقاضیان استفاده از خدمات زیبایی مانند لامینیت می‌بایست به اطلاعات تخصصی دندانپزشک و آشنایی او با تکنولوژی‌های جدید توجه کنند.

آنچه درمورد لامینیت دندان باید بدانیم

سلامت نیوز:یک عضو انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی ایران، گفت: متقاضیان استفاده از خدمات زیبایی مانند لامینیت می‌بایست به اطلاعات تخصصی دندانپزشک و آشنایی او با تکنولوژی‌های جدید توجه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا ، دکتر سوده جباری با عنوان این مطلب که «لامینیت» یا «ونیر» به لایه نازکی از مواد گفته می‌شود که روی دندان‌ها را می‌پوشاند و شکل، رنگ، اندازه و ترتیب قراردهی آن را اصلاح می‌کند، تاکید کرد: باید توجه کنیم که لامینیت‌ها بر اساس روش ساخت و جنس انواع مختلفی دارند.

به گزارش روابط عمومی انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی ایران،این متخصص دندانپزشکی ترمیمی گفت: متاسفانه بسیاری از مردم و حتی برخی دندانپزشکان از روش‌های مختلف و تفاوت‌های انواع لامینیت‌ها و روش‌های نوین آگاهی ندارند. لامینیت کامپوزیت یا ونیر کامپوزیت، مستقیما توسط دندانپزشک روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و به دندان می‌چسبد، این روش می‌تواند کاملا «بدون تراش» دندان‌ها باشد.

جباری افزود: در روش لامینیت سرامیکی یا‌‌ همان ونیر سرامیکی (چینی)، ابتدا دندانپزشک تراش کمی حدود 0.3 تا .05 میلی متر روی دندان‌ها انجام می‌دهد، قالب گیری می‌کند و سپس قالب‌ها به لابراتوار ارسال می‌کند.لامینیت‌های سرامیک در لابراتوار آماده شده و در جلسه بعد روی دندان‌ها چسبانده می‌شود.

وی در مورد عوارض لامینیت‌های دندانی، گفت: روش انجام لامینیت و مقدار تراش دندان‌ها بسیار مهم است. دندانپزشک ماهر و متبحر می‌تواند در بسیاری از موارد بدون هیچ گونه تراش و بدون آسیب به مینای دندان‌ها این خدمت را انجام دهد.

جباری ادامه داد: در روش‌های قدیمی‌ مانند لامینیت‌های سرامیک میزان تراش دندان‌ها زیاد بود اما تکنولوژی جدید این امکان را فراهم ساخته که حتی لامینیت‌های سرامیکی را بدون تراش روی دندان‌ها قرار دهیم یعنی در صورتی که فرد به هر علتی از داشتن لامینیت پشیمان شود، دندانپزشک می‌تواند مواد را بدون آسیب به دندان زیرین بردارد.

این عضو انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی ایران اظهار کرد:افرادی که لامینیت کامپوزیت یا سرامیک دریافت کرده‌اند، باید بهداشت را به خوبی رعایت کنند زیرا بسیاری از موارد پوسیدگی و مشکلات لثه‌ای به علت تمیز نکردن دندان‌ها ایجاد می‌شود.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی تاکید کرد: با توجه به گرایش روز افزودن مردم به زیبایی دندان‌ها، لازم است افراد در انتخاب دندانپزشک زیبایی دقت کنند، به فردی مراجعه کنند که در این زمینه متخصص بوده و یا اطلاعات تخصصی همراه با داشتن علم روز و آشنایی با تکنولوژی‌های جدید و تجربه کافی در زمینه درمان دندان‌ها را کسب کرده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha