سخنگوی وزارت بهداشت گفت: حق بیمه که در برنامه پنجم ۵ درصد بود در برنامه ششم به ۷ درصد افزایش یافت.

افزایش حق بیمه به ۷ درصد/ قیمت‌ها را نمی‌شود دستوری کنترل کرد

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت گفت: حق بیمه که در برنامه پنجم ۵ درصد بود در برنامه ششم به ۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت، گفت: تأمین اجتماعی 3 هزار و 456 میلیارد، نیروهای مسلح 3 هزار و 13 میلیارد و کمیته امداد 134 میلیارد بدهی دارند و از چهار سازمان بیمه‌گر اصلی، اسناد پرداخت نشده‌ای داریم.

وی افزود: اوراق قرضه را به عنوان امری اجتناب‌ناپذیر قبول کردیم، بعضی پیمانکاران آن را قبول کردند، اوراق یک روش جدید مالی است که بعضی مراحل آن در حال نهایی شدن است و 4 هزار میلیارد آینده بر این اساس نقد خواهد شد.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت با این اوراق قسمتی از بدهی قبلی خود را جبران می‌کند؛ بودجه بیمه سلامت افزایش یافته و امیدواریم با کمک نمایندگان به بیمه سلامت، مشکلات به طور کامل رفع شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: نظام اعم از شورا، مجلس و ... تصمیم گرفتند افرادی که در طی پنج دهه گذشته نبودند را بیمه کنند. بیمه شدن این افراد هزینه دارد. 3 الی 7 درصد افزایش هزینه هر صندوق بیمه کاملاً طبیعی است (به دلیل افزایش جمعیت و افزایش خدمات جدید)، امیدواریم مجموعه نظام، منابع را تأمین کند و با اختیاراتی که داریم حتماً به کنترل هزینه‌ها و هدایت این موضوع کمک خواهیم کرد.

حریرچی گفت: با توجه به بندهای دیگر برنامه ششم، کمک خواهد شد که وضعیت بیمه‌ها سامان یابد و بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

حریرچی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه تعرفه‌های سال آینده چگونه بسته می‌شود، گفت: لایحه در مجلس است اما هنوز بسته نشده است.

وی در ادامه در خصوص موضوع جدید در مورد برنامه ششم توسعه گفت: درصد بیمه‌ها به 7 درصد افزایش یافته است. این درصد در ابتدای برنامه پنجم 5 درصد بود که در سال پنجم و ششم به 6 درصد افزایش یافت.

حریرچی در خصوص کنترل قیمت‌ها افزود: باید به این نکته توجه داشت که نمی‌توان قیمت‌ها را دستوری کنترل کرد، باید به واقعیت‌ها از لحاظ هزینه و منابع موجود توجه شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص آنفولانزای پرندگان گفت: کارشناسان زیست‌محیطی و اقتصادی، عوارض آنفولانزای پرندگان را اعلام می‌کنند و در جلسه‌ای که با دکتر جهانگیری برگزار شد، در این خصوص تدبیری اندیشیده شد. امیدواریم با نظارت دقیق، مشکلی به وجود نیاید، اما مردم دقت کنند که از گوشت شکار استفاده نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha