در حالی گفته می‌شود حکم قصاص، اعدام و دیه قاتل ستایش در دیوان عالی کشور مهر تایید خورده و قطعی شده که وکیل اولیای‌دم مدعی است دیوان عالی کشور حکم پرونده ستایش را صادر کرده، اما هنوز حکم به صورت رسمی ابلاغ نشده و در مرحله تایپ است و به احتمال زیاد دوشنبه ابلاغ می‌شود.

گفت‌‌وگو با پدر ستایش قریشی در آستانه تایید یا نقض حکم سنگین

سلامت نیوز: در حالی گفته می‌شود حکم قصاص، اعدام و دیه قاتل ستایش در دیوان عالی کشور مهر تایید خورده و قطعی شده که وکیل اولیای‌دم مدعی است دیوان عالی کشور حکم پرونده ستایش را صادر کرده، اما هنوز حکم به صورت رسمی ابلاغ نشده و در مرحله تایپ است و به احتمال زیاد دوشنبه ابلاغ می‌شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، هنوز دو روز از ارجاع  پرونده ستایش قریشی به شعبه 32 دیوان عالی کشور نگذشته است که خبرهایی مبنی بر تایید حکم سنگین برای قاتل ستایش در سایت‌های خبری منتشر شده است. چنانچه این حکم پس از بررسی موشکافانه از سوی قضات دیوان عالی کشور تایید شده باشد  امیرحسین به  چوبه دار نزدیک‌تر می‌شود.


این پسر  17 ساله که  سه ماه پس از صدور حکم قصاص به جرم قتل، اعدام به جرم تجاوز به عنف و پرداخت دیه به جرم جنایت بر میت و ارش بکارت، به‌دلیل ابتلا به مشکلات روحی و روانی در بیمارستان رازی بستری شده بود 11 دی از بیمارستان ترخیص  و به کانون اصلاح و تربیت منتقل شد تا قضات دیوان عالی کشور با بررسی حکم صادره تصمیمی سرنوشت‌ساز درباره او بگیرند.


شیرآقا قریشی پدر ستایش، دختر 6 ساله افغانستانی که قتل او به دست پسر نوجوان ایرانی سر و صدای زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی به راه انداخت دیروز از حال و وضع این روزهای خانواده‌اش گفت و تاکید کرد که اصرار او برای اجرای حکم قصاص درس عبرت برای کسانی است که فکرهای شیطانی در سر دارند.
پدر ستایش گفت: «چند روز قبل وکیل مدافع‌مان تماس گرفت و گفت پرونده به دیوان عالی کشور رفته و چنانچه حکم صادره تایید شود حکم قصاص قاتل دخترمان به زودی اجرا خواهد شد. من و همسرم فقط خواهان اجرا حکم قصاص هستیم و نمی‌خواهیم حتی درباره رضایت فکر کنیم. پرداخت پول، دیه یا هر چیز مادی دیگری نمی‌تواند موجب رضایت ما شود. کاری که امیرحسین کرده است قابل بخشش نیست و بخشیدن او ممکن است عواقب بدی برای جامعه داشته باشد. ما به اجرای قصاص‌ اصرار داریم تا اعدام امیرحسین درس عبرتی باشد برای کسانی که افکار شیطانی دارند. ما می‌خواهیم قاتل دخترمان قصاص شود تا ستایش‌های دیگری این چنین قربانی نشوند.»


قریشی درباره حال و وضع  این روزهای خانواده‌اش گفت: «همسرم بعد از این ماجرا به بیماری اعصاب و روان مبتلا شده و حالا مدتی است تحت درمان یک روانپزشک قرار دارد. ما غیر از ستایش دو دختر 18 و 8 ساله و دو پسر 12 و دو ساله داریم. اما حالا بی‌تابی‌های پسر کوچکم برای ستایش بیش از هر موضوع دیگری ما را عذاب می‌دهد.»
او ادامه داد: «من و همسرم می‌دانیم با اعدام امیرحسین دخترمان زنده نمی‌شود. اعدام یک پسر نوجوان درد دل ما را حتی ذره‌ای هم کم نمی‌کند اما گذشت از چنین جنایتی هم جایز نیست.»
قریشی در پاسخ به اینکه خانواده امیرحسین در این مدت برای جلب رضایت اقدامی انجام داده یا نه گفت: «در این مدت خانواده امیرحسین و وکیل مدافع او هم  اقدامی انجام نداده و به خانه ما نیامده‌اند؛ چون گفته‌ایم این رفت‌وآمد بی‌فایده است و ما فقط خواهان اجرای حکم قصاص هستیم.»
پیش از این وکیل‌مدافع امیرحسین اعلام کرده بود که اقداماتی برای جلب رضایت خانواده ستایش شده و اولیای‌دم نیز برخورد بدی با آنها نداشته‌اند. او ابراز امیدواری کرده بود که اولیای‌دم از قصاص امیرحسین گذشت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha