دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 203182

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری میناب با اشاره به این‌که معوقات پرستاران مینابی از فروردین ۹۵(به‌مدت ۱۰ ماه) پرداخت نشده است، گفت: این معوقات شامل کارانه و اضلفه کار پرستاران می‌شود.

10ماه تأخیر در پرداخت معوقات پرستاران مینابی

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری میناب با اشاره به این‌که معوقات پرستاران مینابی از فروردین ۹۵(به‌مدت ۱۰ ماه) پرداخت نشده است، گفت: این معوقات شامل کارانه و اضلفه کار پرستاران می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، مرتضی حکمتی در گفتگو با پایگاه  اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری علت این تأخیرها را ناشی از افزایش تعرفه‌های پزشکان در پی اجرای طرح تحول سلامت برشمرد و افزود: با اجرای طرح تحول سلامت اگرچه میزان پرداختی از جیب مردم در بخش بستری و نه پاراکلینیک به ۶ درصد در مناطق شهری و ۳ درصد در مناطق روستایی کاهش یافته اما عملاً سازمان‌های بیمه‌گر را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان این‌که افزایش تعرفه‌های پزشکی در بخش سرپایی و پاراکلینیک سبب گلایه‌مندی مراجعه‌کنندگان شده است، افزود: این در حالی است که با افزایش میزان مراجعات مردم به مراکز درمان بستری هم بار کار پرسنل درمانی از جمله پرستاران افزایش یافته است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری میناب با بیان این‌که حقوق پرسنل از بودجه جاری و کارانه و اضافه کار پرسنل از درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود، ادامه داد: اما هم‌اکنون میزان درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها با کاهش فرانشیز سهم مردم بسیار ناچیز است که بر این اساس نمی‌توانند معوقات پرستاران را پرداخت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha