شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 20322

دانشمندان یك اثر ژنتیكی را شناسایی كرده‌اند كه می‌تواند به پزشكان كمك كند تشخیص دهند كدام بیماران در مراحل ابتدایی سرطان ریوی بیشتر در معرض خطر رشد و پیشرفت بیماری و بازگشت آن هستند و بنابراین معلوم می‌شود كه كدام یك از آنها از شیمی درمانی پس از جراحی سود خواهند برد.

کشف یک اثر ژنتیکی برای تشخیص سرطان
سلامت نیوز: محققان دریافته‌اند كه ژن‌ها می‌توانند نشان دهند كه كدام دسته از بیماران سرطانی از شیمی درمانی پس از جراحی سود می‌برند.

به گزارش  ایسنا، دانشمندان یك اثر ژنتیكی را شناسایی كرده‌اند كه می‌تواند به پزشكان كمك كند تشخیص دهند كدام بیماران در مراحل ابتدایی سرطان ریوی بیشتر در معرض خطر رشد و پیشرفت بیماری و بازگشت آن هستند و بنابراین معلوم می‌شود كه كدام یك از آنها از شیمی درمانی پس از جراحی سود خواهند برد.

دكتر مینگ تسائو، متخصص میكروب شناسی در بیمارستان پرنسس مارگارت در دانشگاه شبكه سلامت و پروفسور طب آزمایشگاهی و پاتوبیولوژی در دانشگاه تورنتو كانادا به همراه دستیارانش یك تحلیل ژنتیكی را روی بافت‌های تومور حاصل 133 بیمار كه نمونه‌های آنها در بانك انجماد تومور نگهداری می‌شد، انجام دادند.

به گزارش دیلی اكسپرس، این محققان در 62 تن از بیماران 15 ژن را شناسایی كردند كه پس از جراحی تحت شیمی درمانی قرار نگرفته بودند.

محققان با بررسی این ژنها توانستند پیش بینی كنند كه كدام بیماران بیشتر در معرض خطر بازگشت بیماری هستند و در كدام یك از بیماران، نوع سرطان حالت تهاجمی كمتری دارد و احتمال بازگشت ‌آن كمتر است.

شرح این تحقیق در مجله اونكولوژی بالینی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha