چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 203247

زمان غذا خوردن همانند آنچه می‌خوریم، مهم است زیرا برای هضم غذا و جذب مواد مغذی، بدن نیاز به زمان دارد. درصورتی ‌که زمان‌بندی برای صرف غذا مناسب باشد، بدن می‌تواند مواد غذایی را بهتر جذب کند.بیشتر افرادی که زندگی پرمشغله ای دارند، در زمان نامناسب غذا می خورند و حتی از خوردن صبحانه نیز صرف‌نظر می‌کنند!

بهترین زمان برای غذا خوردن

سلامت نیوز: زمان غذا خوردن همانند آنچه می‌خوریم، مهم است زیرا برای هضم غذا و جذب مواد مغذی، بدن نیاز به زمان دارد. درصورتی ‌که زمان‌بندی برای صرف غذا مناسب باشد، بدن می‌تواند مواد غذایی را بهتر جذب کند.بیشتر افرادی که زندگی پرمشغله ای دارند، در زمان نامناسب غذا می خورند و حتی  از خوردن صبحانه نیز صرف‌نظر می‌کنند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، کارشناسان درباره زمان ایده آل غذا خوردن نظراتی دارند که در ادامه می آید.


    صبحانه:
به گزارش سایت هلث نیوز، زمان ایده آل برای صرف  صبحانه که اولین وعده غذایی روز است، بین7 تا 8 صبح است.


* اما اگر بعد از ساعت 8 بیدارشدید چه؟
سعی کنید تا قبل از ساعت 10 صبحانه خورده باشید. دیرتر از آن در وعده ناهار تداخل ایجاد می‌کند و بعد از ساعت 3 مجدد احساس گرسنگی می‌کنید. علت ریشه‌ای همه این مشکلات،  به موقع نخوردن صبحانه  است.


* زمان ایده آل  را چگونه باید محاسبه کرد؟
باید این قانون را همیشه به یاد داشته باشید که  اولین وعده غذایی روز باید دقیقانیم ساعت بعد از بیدار شدن از خواب صرف شود.
  ناهار:
 این وعده غذایی باید  بین  ساعت 12:30تا 14 صرف شود و درواقع، 13 بهترین زمان برای  خوردن ناهار است.


   اگر  ناهار دیر بخوریم چه؟
حتی اگر دیر شود، سعی کنید  ناهاررا قبل از ساعت 4 خورده باشید. زیرا بااحساس گرسنگی، عصبانی ، ناامید و بدون دلیل دچارخستگی می‌شوید. زمان ایده آل برای ناهار خوردن 4 ساعت  بعد از صرف وعده صبحانه است. فاصله بین صبحانه و ناهار نباید بیش از 4 ساعت باشد.


   شام :
* سالم‌ترین عادت صرف  شام تا ساعت 18:30 است. اگر به هر دلیلی مجبورید شام را به عقب بیندازید از ساعت 22 دیرتر نشود.از خوردن تنقلات  در نیمه ‌شب بپرهیزید زیرا با برنامه کاهش وزن تداخل ایجاد خواهد کرد.


نکته:
 آنچه باید به خاطر بسپارید این است که برای پیشگیری از اضافه وزن شام را حداقل 3 ساعت قبل از زمان خواب میل کنید.این یعنی  اگر ساعت 22  می‌خوابید، شام ​​خود را قبل ازساعت  19 میل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha