چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 20325

حرارت بالا، موجب آزاد شدن بعضی مواد آلی و تركیبات شیمیایی موجود در دیواره آنها و انتقال آن به نوشیدنی می‌شود و ورود این مواد و تركیبات به بدن عامل بروز بعضی از سرطان‌هاست.

سلامت نیوز:یك متخصص تغذیه گفت: حرارت بالا، موجب آزاد شدن بعضی مواد آلی و تركیبات شیمیایی موجود در دیواره آنها و انتقال آن به نوشیدنی می‌شود و ورود این مواد و تركیبات به بدن عامل بروز بعضی از سرطان‌هاست.

سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: سرو غذا در ظروف پلاستیكی و یكبار مصرف از نظر بهداشتی مشكلاتی به همراه دارد.


وی گفت: این روزها استفاده از ظروف یكبار مصرف، متداول شده است. حتی بعضی خانواده‌ها برای پخش غذاهای نذری یا در مهمانی‌های خود از این ظروف استفاده می‌كنند.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: استفاده از ظروف یكبار مصرف شفاف و بی رنگ، برای نوشیدنی های داغ مثل قهوه و چای، اصلاً مناسب نیست.

مظهری گفت: حرارت بالا، موجب آزاد شدن بعضی مواد آلی و تركیبات شیمیایی موجود در دیواره آنها و انتقال آن به نوشیدنی می‌شود و ورود این مواد و تركیبات به بدن عامل بروز بعضی از سرطان‌هاست.

وی افزود: این ظروف توانایی نگهداری رنگ را هم ندارند، بنابراین با ریختن غذا و نوشیدنی داغ درون این ظروف، لایه‌ای از رنگ داخل محتویات، حل و وارد بدن می شود كه سرطان زاست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha