به نظر شما خواب بعدازظهر باید چه میزان باشد؟ آیا این مقدار با توجه به گروه سنی افراد متغیر است؟ آیا خواب بعدازظهر می تواند تأثیری بر سلامت جسم و روح ما داشته باشد؟

یک ساعت خواب نیم روزی ذهن حافظه شما را تقویت می کند

سلامت نیوز: به نظر شما خواب بعدازظهر باید چه میزان باشد؟ آیا این مقدار با توجه به گروه سنی افراد متغیر است؟ آیا خواب بعدازظهر می تواند تأثیری بر سلامت جسم و روح ما داشته باشد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، احتمالاً میانسالان از شنیدن این خبر خوشحال می شوند؛ چراکه از این پس می توانند با خیالی راحت بعدازظهرهای خوابی بیشتر از یک ساعت داشته باشند. پیش از این، بسیاری از کارشناسان خواب های طولانی در میانه روز را چندان برای سلامتی مفید نمی دانستند. این در حالی است که نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده حکایت از موضوعی کاملاً متفاوت دارد.

بر این اساس، خواب بیش از یک ساعت برای میانسالان نه تنها مضر نیست بلکه به موجب تقویت حافظه و قدرت تفکر آنها می شود. از آنجایی که هم زمان با افزایش سن کارکردهای شناختی مغز نیز کاهش می یابد و احتمال ابتلا به بیماری هایی هم چون آلزایمر و زوال عقل افزایش پیدا می کند؛ دانشمندان همواره به دنبال راهی برای ایجاد تعویق در این روند بوده اند.

یکی از ساده ترین راه ها برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی خواب نیم روزی است؛ خوابی که میزان آن بسته به سن افراد متغیر است. اگرچه اغلب پیشنهاد می شود، مدت زمان خواب نیم روزی از 20 الی 30 دقیقه تجاوز نکند؛ ولی برای میانسالان این مقدار تا یک ساعت افزایش پیدا می کند. به همین خاطر، آن دسته میانسالانی که هر روز و نزدیک به 60 دقیقه می خوابند نسبت به دیگران از حافظه و قدرت تفکر بهتری برخوردار هستند.

بنابراین، اگر دوران میانسالی خود را طی می کنید و تمایل دارید، بعدازظهرها خوابی طولانی تر داشته باشید؛ می توانید بدون هیچ نگرانی از عوارض خواب طولانی 60 دقیقه را به این امر اختصاص دهید.

منبع .medicalnewstoday

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha