عوارض ناشی از وزن ناكافی او بر سلامت خود و جنین تا حد امكان جلوگیری شود. مشكلات خانوادگی مانند ناسازگاری بین زن و شوهر، ناسازگاری با مادر شوهر و سایر اعضای خانواده و یا نارضایتی از بارداری می‌تواند موجب بی اشتهایی مادر و امتناع او از غذا خوردن شود.

ناسازگاری بین زن و شوهر موجب وزن ناكافی مادر باردار شود
سلامت نیوز: كارشناس اداره بهبود نغذیه وزارت بهداشت گفت: مشكلات خانوادگی مانند ناسازگاری بین زن و شوهر یا سایر اعضای خانواده می‌تواند موجب بی اشتهایی مادر و امتناع او از تغذیه مناسب شود.

پریسا ترابی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: بر اساس علت مؤثر بر وزن گیری نامناسب باید مداخله‌ای متناسب و مؤثر برای بهبود وضعیت سلامت جسمی و روانی زنان باردار صورت گیرد.

وی گفت: عوارض ناشی از وزن ناكافی او بر سلامت خود و جنین تا حد امكان جلوگیری شود. مشكلات خانوادگی مانند ناسازگاری بین زن و شوهر، ناسازگاری با مادر شوهر و سایر اعضای خانواده و یا نارضایتی از بارداری می‌تواند موجب بی اشتهایی مادر و امتناع او از غذا خوردن شود.

كارشناس اداره بهبود نغذیه وزارت بهداشت افزود: در یافتن این زمینه، مشاوره با مادر برای پی بردن به روابط او و همسر و سایر اعضـای خانواده كمك كننده است.

ترابی گفت: از او بخواهید كه در مراقبت‌های بعدی همراه با همسرش نزد شما بیاید و با همسر وی بطور جداگانه و به شكلی كه اختلاف بر انگیز نباشد دربـاره وضعـیـت زنان بـاردار، بی اشتهایی و خطرات وزن گیری نامطلوب و كمك‌ها و حمایت‌هایی كه او می‌تواند از زنان باردار بكند، صحبت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha