چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 203262

آیا می دانستید مردانی که به صورت منظم در فعالیت های داوطلبانه حضور می یابند یا به دیگران کمک می کنند از فواید سلامت این کار برخوردار می شوند؟

تغییراتی ویژه آقایان!

سلامت نیوز: آیا می دانستید مردانی که به صورت منظم در فعالیت های داوطلبانه حضور می یابند یا به دیگران کمک می کنند از فواید سلامت این کار برخوردار می شوند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، یک ویژگی مشترک در میان بسیاری از مردان این است که متعهد می شوند در سال های پیش روی زندگی خود اندکی سالم‌تر زندگی کنند. این تعهد به طور معمول با در نظر گرفتن تغییرات و اهدافی بزرگ همراه است.

به گزارش "اکتیو بیت"، با این وجود، به جای ایجاد تغییرات بنیادین و گسترده که ممکن است به آنها پایبند باقی نمانید می توان گزینه هایی جزئی و کوچکتر را در زندگی روزانه مد نظر قرار داد.

صبحانه را هرگز فراموش نکنید

اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، روز خود را با یک صبحانه مغذی آغاز کنید. مطالعات پیوند کاهش وزن ابتدایی و حفظ آن در بلند مدت را در مردانی که وعده صبحانه را هیچگاه نادیده نمی گیرند، نشان داده اند. یک صبحانه مغزی موجب می شود تا مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و از خوردن میان وعده های چاق کننده پرهیز کنید.

عضلات خود را تقویت کنید

مردانی که به طور مرتب دراز و نشست، یوگا و تمریناتی که روی عضلات مرکزی (شکم، فلکسورهای ران، و کمر) متمرکز هستند را انجام می دهند، به طور معمول کمتر از مشکلات کمر و حرکتی رنج می برند.

با هر وعده غذایی میوه و سبزیجات مصرف کنید

بدون تردید، سیب زمینی شیرین سرخ شده و فلفل های هالاپینیو در این دسته قرار نمی گیرند. با این وجود، اگر مصرف میوه و سبزیجات تازه یا منجمد را در کنار هر وعده غذایی خود دنبال کنید، به طور قابل توجهی احتمال کلسترول بالا، کمبود ویتامین، سیستم ایمنی تضعیف شده، افزایش وزن، و سرطان های دستگاه گوارش را کاهش می دهید.

ورزش به رفع اختلال خلقی فصلی کمک می کند

در زمستان، احساس افسردگی و کج خلقی ناشی از اختلال خلقی فصلی یا دیگر شرایط مرتبط با افسردگی چیز چندان عجیب نیست. با این وجود، مردانی که به طور مرتب ورزش می کنند از نعمت داروی شادی آور طبیعی دوپامین برخوردار می شوند که استرس، اضطراب، افسردگی، و افکار منفی را کاهش می دهد.

مصرف توت ها را مد نظر قرار دهید

توت فرنگی، بلوبری، شاه توت، و تمشک نه تنها به عنوان یک میان وعده کم چربی قابل استفاده هستند، بلکه توت ها سرشار از ترکیباتی هستند که گردش خون را بهبود می بخشند. مصرف چند وعده از توت ها در هفته می تواند برای افرادی که از اختلال نعوظ رنج می برند نیز مفید باشد.

مصرف نوشیدنی های کافئین‌دار را کاهش دهید

بسیاری از مردم جهان برای کسب انرژی و بیداری بدن هنگام صبح به قهوه یا چای وابسته هستند. نوشیدن قهوه یا چای هنگام ظهر و شب نیز رایج است. با این وجود، مردانی که دو فنجان نوشیدنی کافئین‌دار (چای سیاه یا سبز، قهوه، نوشابه های گازدار، یا نوشیدنی های انرژی زا) در روز مصرف می کنند به تدریج ضربان قلب خود را افزایش می دهند که این شرایط می تواند به آریتمی های قلبی عروقی و دیگر مسائل مرتبط با قلب منجر شود.

موز بخورید

مصرف یک عدد موز می تواند به تامین ماده مغذی پتاسیم کمک کند. پتاسیم به طور طبیعی فشار خون را پایین می آورد و همچنین خطر فشار خون بالا و بیماری های قلبی احتمالی را کاهش می دهد.

ماهی چرب بخورید

مصرف یک بار در هفته ماهی های چرب مانند سالمون، تن یا ساردین می تواند خطر حمله قلبی ناگهانی یا سکته مغزی را به لطف محتوای اسید های چرب امگا-3 موجود در این ماهی ها که یک ماده مغذی دوستدار قلب است، کاهش دهد.

به دیگران کمک کنید

آیا می دانستید مردانی که به صورت منظم در فعالیت های داوطلبانه حضور می یابند یا به دیگران کمک می کنند از فواید سلامت این کار برخوردار می شوند؟ انجام فعالیت های داوطلبانه و کمک به دیگران میزان رضایت و شادی در زندگی و امید به زندگی را افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha