چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 203280

رییس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری گفت: فاکتورهایی مانند بیماری دیابت و استعمال سیگار نقش موثری را در بروز بیماری های قلبی و عروقی ایفا می کند.

اختلالات قلبی و عروقی این افراد را تهدید می کند

سلامت نیوز:رییس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری گفت: فاکتورهایی مانند بیماری دیابت و استعمال سیگار نقش موثری را در بروز بیماری های قلبی و عروقی ایفا می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛بابک شریف کاشانی رییس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری گفت: اختلالات قلبی و عروقی از جمله بیماری های شایع در کشور ما هستند که جز عوامل اصلی مرگ و میر محسوب می شوند.

وی در خصوص علایم حمله قلبی اظهار داشت: درد سینه، تنگی نفس و تپش قلب از نشانه های  این عارضه هستند البته در برخی از افراد مانند مبتلایان به دیابت درگیری قلبی می تواند بدون علامت باشد.

رییس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری افزود: اگر چه علت اصلی بیماری های قلبی و عروقی به طور مستقیم شناخته نشده است ولی عواملی مانند بیماری دیابت، فشار و چربی خون، استعمال سیگار و دخانیات در بروز این اختلالات دخالت دارند.

 شریف کاشانی با بیان اینکه ناراحتی های قلبی و عروقی در بین مردان از شیوع بیشتری برخوردار است، عنوان کرد: به طور معمول با افزایش سن احتمال بروز این بیماری ها افزایش پیدا می کند،همچنین استرس و اضطراب نیز به عنوان عوامل بعدی در ایجاد بیماری های قلبی و عروقی موثر هستند.

وی توصیه کرد: مبتلایان به بیماری های مزمن کلیوی هم در معرض ابتلا به ناراحتی های قلبی و عروقی قرار دارند بنابراین این گروه از افراد باید تحت نظر متخصص قلب و عروق باشند.

رییس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: استفاده طولانی مدت از داروهای کورتون دار با دوز بالا نیز زمینه ایجاد بیماری های قلبی و عروقی را فراهم می کند، بنابراین افراد باید تحت نظر پزشک اقدام به مصرف این قبیل داروها کنند.

شریف کاشانی یادآور شد: داروهایی که در شیمی درمانی به کار برده می شوند نیز زمینه را برای بروز اختلالات قلبی و عروقی مساعد می کند،همچنین برخی از داروهای آنتی بیوتیک ضد قارچ نیز سبب نارسایی قلبی می شوند البته این بدان معنی نیست که افراد به طور خودسرانه مصرف این گروه داروها را قطع کنند بلکه باید قبل از هر اقدامی با پزشک معالجشان مشورت کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha