چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 203294

در فصل زمستان با کم آبی بدن، اولین اثر منفی بر پوست و موی افراد دیده می شود اما می توانید با استفاده از خوراکی های طبیعی پوست و موی خود را آبرسانی کنید.

مرطوب کننده های طبیعی برای پوست

سلامت نیوز:در فصل زمستان با کم آبی بدن، اولین اثر منفی بر پوست و موی افراد دیده می شود اما می توانید با استفاده از خوراکی های طبیعی پوست و موی خود را آبرسانی کنید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، خشک شدن پوست در اثر هوای سرد زمستانی می تواند باعث بروز اگزمای پوستی، افزایش تحریک پذیری، چین و چروک، پوسته ریزی از صورت و تیره شدن رنگ صورت شود.


برای جلوگیری از بروز مشکلات پوستی می توان ازخوراکی های مفیدی مانند آووکادو استفاده کرد، این خوراکی سرشار از مواد مغذی نظیر انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان های قوی، چربی های اشباع و خاصیت رفع التهاب بدن است، همچنین به دلیل حالت روغنی و آب میان بافتی موجود در این خوراکی، استفاده از آن می تواند باعث آبرسانی به صورت و جلوگیری از ریزش موی سر شود.


سیبب زمینی شیرین هم یکی دیگر از مواد مغذی برای سلامت بدن و رفع کم آبی در فصل زمستان است، این خوراکی خوش طعم دارای ویتامین A، آنتی اکسیدان و سایر مواد آلی و معدنی است که می تواند از پیری زودرس سلول های پوستی جلوگیری کند، همچنین باعث تقویت ریشه موها شود.
ماهی هم یکی دیگر از پرخاصیت ترین مواد برای حفظ سلامت پوست و مو است، براساس تحقیقات مصرف ماهی می تواند از بروز واکنش های آلرژیک در بدن از جمله آکنه و پسوریازیس جلوگیری کند، ماهی همچنین به دلیل دارابودن اسیدهای چرب همچنین می تواند باعث آبرسانی و حفظ چربی طبیعی در پوست و صورت و برطرف کردن خشکی در آنها شود.


کارشناسان بر مصرف انواع ماهی ها از جمله ماهی های روغنی را در فصول سرد سال تاکید دارند.
یکی دیگر از خوراکی های بسیار مفید برای درمان مشکل خشکی و خارش پوست صورت در فصول سرد سال مصرف خیار سبز است، این میوه جالیزی مطبوع دارای ویتامین هایی مانند A و C است و می تواند مانند یک داروی مسکن پوست را آرام و التهاب های آن را برطرف کند، خیار همچنین دارای سیلیس است که این ماده معدنی می تواند برای تقویت بافت های همبند مورد استفاده قرار بگیرد و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و رطوبت رسانی به پوست و مو شود.
مصرف آلوئه ورا، دانه های آجیل و روغن نارگیل به همراه خوراکی ها در وعده های غذایی می تواند باعث افزایش رطوبت رسانی و بهبود سلامت پوست و مو شود، این خوراکی ها همگی دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند و می توانند علاوه بر سم زدایی از بدن باعث بهبود گردش خون و رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به پوست و مو و افزایش سلامت آنها شوند.


کارشناسان توصیه می کنند برای حفظ سلامت پوست ومو در فصول سرد سال از تماس مستقیم پوست صورت با هوای سرد جلوگیری و همیشه از یک شال یا شال گردن برای مراقبت از صورت استفاده شود، همچنین مرطوب نگه داشتن صورت با استفاده از کرم های مرطوب کننده و استحمام با آب گرم می تواند مواد روغنی، چربی های طبیعی و مفید سطح پوست صورت و کف سر را حفظ کند و به این ترتیب مانع از بروز بیماری های فصلی در این اعضا از بدن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha