عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف بدهی میلیاردی بیمه سلامت به وزارت بهداشت، گفت: دولت باید پیش از انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت این بدهی‌ها را به‌روز کند.

پیش از انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت بدهی‌های گذشته باید به‌روز شود/ دولت کمک کند

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف بدهی میلیاردی بیمه سلامت به وزارت بهداشت، گفت: دولت باید پیش از انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت این بدهی‌ها را به‌روز کند.

به گزارش سلامت نیوز، علی‌اکبر رنجبرزاده در گفت‌ وگو با خانه‌ملت، در توضیح تکلیف بدهی چندهزار میلیارد تومانی بیمه سلامت به وزارت بهداشت پس از جداسازی سازمان بیمه سلامت از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: دولت باید کمک کند تا پیش از انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت و درمان بدهی‌های گذشته تعیین تکلیف و به‌روز شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص چگونگی نظارت بر عملکرد بیمه‌ای وزارت بهداشت و درمان با انتقال سازمان بیمه سلامت ایرانیان به این وزارتخانه، گفت: پیش از این نیز بیمه سلامت می‌توانست به نحوه هزینه‌کرد مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نظارت داشته باشد اما عملا به بررسی اسناد شش ماه بعد از هزینه‌کردها اکتفا می‌کرد یعنی نظارت آنلاین نداشت.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت ودرمان باید سازو‌کاری را فراهم سازد که متخصصان و ناظران متبحر نه تنها از سازمان بیمه سلامت حمایت کرده بلکه امکان نظارت آنلاین، به‌روز، مستمر و لحظه‌ای در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی را داشته باشند.

 رنجبرزاده معتقد است: بیمارستان‌ها برای پولی که قرار است بپردازند باید دلیل داشته باشند یعنی منابعی را بر اساس اسناد معتبر هزینه کند از این رو علایم بالینی بیماران باید مشخص باشد؛ متاسفانه پیش از این بیماران سرپایی بستری می شدند یا برای آنها انجام آزمایشات متعدد تجویز می‌شد که جز هزینه برای بیمار و بیمه چیز دیگری در برنداشت اما بعد از این بیمه سلامت باید این نوع موارد را کنترل کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال بیمه سلامت به وزرات بهداشت و درمان موجب مدیریت منابع بیمه‌ای و کاهش هزینه‌ها می‌شود، گفت: با این اقدام هزینه‌های غیرضرور حذف می‌شود و نمایندگان نیز می‌توانند از وزیر بهداشت و درمان و روسای دانشگاه درخواست مدیریت هزینه‌ها را کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha