چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 203314

رییس انجمن دندانپزشکی عمومی ایران با بیان اینکه بیمه ها را باید مجبور کرد درکنار بیمه های سودده بیمه دندانپزشکی را اجرایی کنند، گفت:اگراین اتفاق نیافتد هزینه های سنگینی بر خانواده ها و بخش دولتی تحمیل خواهد شد.

دندانپزشکی نیازمند مرهم بیمه

سلامت نیوز: رییس انجمن دندانپزشکی عمومی ایران با بیان اینکه بیمه ها را باید مجبور کرد درکنار بیمه های سودده بیمه دندانپزشکی را اجرایی کنند، گفت:اگراین اتفاق نیافتد هزینه های سنگینی بر خانواده ها و بخش دولتی تحمیل خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر باقر شهنی زاده روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در سالن همایش های برج میلاد با طرح این سووال که چرا بیمه دندانپزشکی مثل بیمه حوادث برای همه اجباری نیست، افزود: بیمه حوادث درآمد دارد اما بیمه داندانپزشکی درآمد ندارد.


وی ادامه داد:بیمه ها باید درآمدشان را صرف سلامت کنند اما این درآمدها در خیلی جاها به دارایی تبدیل می شود.
شهنی زاده گفت:یک درصد از درآمدهای کارخانجات شیرینی پزی وشکلات سازی باید صرف بیمه داندان پزشکی می شد که این کار محقق نشده است.
وی به ایجاد مجموعه هایی مانند شورای سلامت از سوی وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت که پس از 2 سال این مجموعه نتوانسته که پروژه ای در این زمینه ارایه کند.


** تعرفه های دندانپزشکی را قبول نداریم
وی با اشاره به اینکه تعرفه های دندانپزشکی را قبول نداریم و به آن معترض هستیم، گفت:هرچند تعیین تعرفه ها از حوزه اختیارات سازمان نظام پزشکی خارج شده اما وارد این عرصه خواهیم شد.
شهنی زاده ادامه داد:ما هم مانند سایر صنوف باید در این زمینه با مجلس شورای اسلامی و مجموعه های متولی وارد گفت و گو شویم.
وی پیشنهاد کرد که مطب های دندانپزشکی به مراکز بهداشت و پیشگیری دندان تبدیل شود و دندانپزشکان مدت خاصی در هر سال با نظارت دولت خدمات رایگان ارائه دهند.
رییس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: گروه پزشکی در دوران دفاع مقدس برای امدادرسانی به مدت حدود یک ماه به جبهه ها اعزام می شدند که از این تجربه می توان برای ارائه خدمات رایگان به مردم استفاده کرد.
شهنی زاده افزود اگر به نیروهای مردمی تکیه کنیم با هزینه های کم شاهد رخدادهای مناسبی خواهیم بود که می تواند رضایت مردم را به همراه داشته باشد.
وی برلزوم ارتباط قوی تر بین دندنپزشکان، دستگاه های اجرایی و انجمن تاکید کرد و گفت: این ارتباط باید تقویت یافته و بهبود پیدا کند تا شاهد ارتقای رضایت مردم باشیم.
یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران از امروز ( 22 دی ماه ) با حضور دندانپزشکان در سالن همایش های برج میلاد آغاز به کار کرد و تا 24 ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha