عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گسترش آسیب های اجتماعی را نتیجه شرایط نامساعد اقتصادی خواند و از غفلت مسئولان در تشکیل سازمان رفاه اجتماعی انتقاد کرد.

اوضاع نامساعد اقتصادی رفع نشود، امیدی به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گسترش آسیب های اجتماعی را نتیجه شرایط نامساعد اقتصادی خواند و از غفلت مسئولان در تشکیل سازمان رفاه اجتماعی انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز، مسعود رضایی درگفت وگو با خانه ملت، با تاکید براینکه نمایندگان در کمیسیون تلفیق برنامه ششم به مواد مربوط به بحث آسیب‌های اجتماعی توجه بسیاری داشتند، افزود: انتقادها نسبت به بی توجهی نمایندگان به موارد موردنظر درخصوص آسیب‌های اجتماعی توسط نمایندگان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و نمایندگان به موضوعاتی نظیر حاشیه نشینی، مشکلات روستاییان و زنان بدسرپرست و بی سرپرست توجه خاصی داشتند.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه این دولت بود که به موضوع مهمی ازجمله آسیب های اجتماعی در لایحه برنامه ششم توجه چندانی نکرد، افزود: متاسفانه تغییرات بسیاری در لایحه برنامه ششم توسط نمایندگان ایجاد شد و تعداد مواد از 35 به 144 ماده افزایش پیدا کرد، بنابراین دولت با تغییرات ایجاد شده از سوی نمایندگان بسیار مخالف است و تاکید دارد که تامین اعتبار برای اجرای برخی بخش های برنامه غیرممکن است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم موردتوجه در لایحه برنامه ششم بحث آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی طی چند سال گذشته در جامعه افزایش پیدا کرده که باید دلایل آن واکاوی شود، هرچند که دلیل این موضوع چالش ها ومشکلات بسیاری است که درجامعه به وجود آمده و طبق تاکیدات رهبری باید در جهت رفع سهل‌انگاری دستگاه‌ها در مبارزه با آسیب های اجتماعی توجه اساسی داشت.

رضایی با تاکید براینکه یکی از مهم ترین دلایل افزایش آسیب‌های اجتماعی موضوع فقر و نامساعدی شرایط اقتصادی است، گفت: بسیاری از خانواده ها در شرایط بد اقتصادی و اشتغال هستند و در این وضعیت نمی توان از افزایش ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی فرار کرد، ضمن اینکه درحال حاضر میزان طلاق به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی در برخی نقاط کشور افزایش پیدا کرده و به دنبال آن افراد به دلیل سرخوردگی به مصرف مواد مخدر روی آورده و دچار اعتیاد شدند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با یادآوری اینکه ریشه همه ناهنجاری ها و آسیب‌های اجتماعی شرایط بد اقتصادی است، افزود: پیگیری تشکیل سازمان رفاه اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری متاسفانه توسط مسئولان مغفول مانده است اما در حال حاضر تا زمان تشکیل این سازمان باید از دستگاه ها درخواست کرد که به وظایف اصلی خود در این زمینه عمل کنند؛ به عنوان مثال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های مرتبط با مسائل فرهنگی باید به این موضوع توجه کنند، این درحالی است که مشخص نیست بودجه فرهنگی دستگاه ها به چه شکلی هزینه می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود بودجه و هزینه‌کرد نامناسب اعتبارات موجود عامل مهمی در عدم پیگیری دستگاه‌ها در رفع آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: دستگاه‌ها به دلیل کمبود بودجه نمی‌توانند به ایفای نقش بپردازند، البته کمیسیون اجتماعی با تهیه جدولی که در لایحه برنامه آماده کرد به موارد مهمی در بحث آسیب‌های اجتماعی توجه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha