عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش تعرفه های درمان در سال ۹۶، گفت: وزارت بهداشت باید منابع پایدار دیگری را برای تامین کسری های خود درنظر بگیرد زیرا عدم افزایش تعرفه ها مشکلی از وزارت بهداشت و بیمه ها رفع نخواهد کرد.

تثبیت تعرفه ها کمکی به بیمه ها نخواهد کرد

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش تعرفه های درمان در سال ۹۶، گفت: وزارت بهداشت باید منابع پایدار دیگری را برای تامین کسری های خود درنظر بگیرد زیرا عدم افزایش تعرفه ها مشکلی از وزارت بهداشت و بیمه ها رفع نخواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز، همایون یوسفی در گفت وگو با خانه ملت، درباره ضرورت افزایش تعرفه‌های درمان در سال آینده، افزود: باید تعرفه‌گذاری در هر شغلی بر اساس شرایط اقتصادی جامعه باشد و با توجه به اینکه پزشکان نیز جدای از سایر مشاغل نیستند باید تعرفه‌گذاری برای سال 96 طبق شرایط موجود در جامعه باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح موضوعاتی مانند منطقی نبودن افزایش تعرفه‌های درمانی برای سال آینده با توجه به بدهی بیمه‌ها قابل قبول نیست، ادامه داد: به نظر می رسد متناسب سازی تعرفه های پزشکی به نفع مردم و سلامت جامعه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره برخی اظهارات نسبت به اینکه در شرایطی که دولت و بیمه‌ها بدهکار هستند افزایش تعرفه ها اقدام نادرستی است، تصریح کرد: باید متناسب سازی با شرایط موجود را مورد توجه قرار داد زیرا نمی‌توان تعرفه همه خدمات را افزایش داد  اما تعرفه های درمان به همان روال قبلی باقی بماند.

وی یادآور شد: اگر تعرفه‌های درمان افزایش نیابد نظام سلامت آسیب می بیند، در شرایطی که سایر بخش‌ها تحت تاثیر تورم افزایش منابع خواهند داشت چنانچه بخش درمان از افزایش تعرفه ها باز ماند به نوع ارایه خدمات آسیب می زند.

یوسفی تاکید کرد: باید تعرفه های سلامت متناسب با شرایط اقتصادی افزایش یابد و اینکه عنوان می شود تثبیت یا عدم افزایش تعرفه‌ها کمکی به بیمه ها و حوزه سلامت خواهد بود اظهارات صحیحی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت بهداشت باید منابع پایدار دیگری را برای تامین کسری های خود درنظر بگیرد زیرا عدم افزایش تعرفه ها مشکلی را برای وزارت بهداشت و بیمه ها رفع نخواهد کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha