سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 20338

مواد شیمیایی كه برای تولید پوشش ظروف نچسب آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند سبب افزایش میزان كلسترول در كودكان شوند.

پوشش ظروف نچسب، سبب افزایش كلسترول در بدن می‌شود
یك پژوهش جدید از سوی محققان دانشكده پزشكی دانشگاه وست ویرجینیا نشان داد: مواد شیمیایی كه برای تولید پوشش ظروف نچسب آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند سبب افزایش میزان كلسترول در كودكان شوند.

به گزارش  ایسنا، در این پژوهش محققان میزان دو ماده موسوم به اسید پرفلوروكتانوئیك (PFOA) و پرفلوروكتان سولفونات را در 12 هزار كودك در اوهایو و ویرجینیای غربی آزمایش كردند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد: كودكانی كه بیشترین مقدار این دو ماده را در بدنشان دارند، مقدار كلسترول خونشان در بالاترین حد است.

استفان فریسبی محقق اصلی این پژوهش می‌گوید: این مواد شیمیایی در محیط زندگی ما و حتی در درون بدن ما وجود دارند و مهمترین بخش این پژوهش این است كه به ما نشان می‌دهد چگونه ما در معرض این مواد قرار می‌گیریم و این تماس برای ما چه پیامدی خواهد داشت.

به گزارش شبكه خبری سی ان ان، هرچند فریسبی و دستیارانش مطمئن هستند كه ارتباط بین این مواد شیمیایی و كلسترول وجود دارد اما برخی محققان معتقدند كه این مواد از طریق ظروف وارد بدن ما نمی‌شوند. تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه خواهد داشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha